Nieuwe Lpg-motoren Voor Hyster® Vorkheftrucks Verlagen Brandstof- en Stroomverbruik

lpg_engines_250Op verschillende Hyster® LPG-vorkheftruckmodellen zijn nieuwe motoren geïntroduceerd. De nieuwe Power Solutions International (PSI) motoren zijn krachtiger en zuiniger, dragen bij aan het verhogen van de productiviteit en verlagen de totale eigendomskosten.

Robuust, betrouwbaar en stil. De nieuwe PSI LPG-motoren zijn ingevoerd door Hyster na uitgebreid testen in verschillende toepassingen.  In vergelijking met eerdere modelen, leveren de motoren hogere prestaties met een lager brandstofverbruik op intensieve cycli.

"Verschillende Hyster® modellen heffen de volledige capaciteit nu sneller dan elk ander merk in hun klasse", aldus Robbert Wijnandts, Counterbalance Product Manager EMEA bij Hyster Company. "De trucks zijn zeer krachtig en daarom zeer geschikt voor algemene logistieke werkzaamheden tot zware industriële toepassingen."

De speciaal gebouwde LPG industriële motoren werden voor het eerst in januari 2015 met veel succes geïntroduceerd in de Hyster® S2.0-3.5FT serie.  De premium H2.0-3.5FT samen met de nieuwe H2.0-3.0XT heftrucks verlaten nu de fabriek in Noord-Ierland met de 2.4 PSI-motor. De kleinere H1.6-2.0FTS modellen hebben nu ook de 2.0L PSI-motor.

Naast verbeterde prestaties, hebben de nieuwe motoren lagere geluidsniveaus die het bestuurderscomfort verbeteren. Hierdoor worden de totale geluidsniveaus op de werkplek verlaagd. De geluidsniveaus op sommige modellen zijn verlaagd tot wel 73 dB(A) (meting niveau oor chauffeur volgens EN12053) in ECO-eLo-modus.

Alle heftrucks kunnen wisselen tussen verschillende bedieningsstanden. “Met deze verschillende standen kunnen de prestaties van de heftrucks per toepassing worden aangepast. Verder biedt dit meer flexibiliteit waardoor dezelfde heftruck meer kan doen bij pieken in drukke perioden bijvoorbeeld", legt Robbert uit.

De ECO-eLo-modus biedt maximale brandstofefficiëntie gecombineerd met een 24%* verbetering gemeten bij ladingen verplaatst per kilo brandstof. Verder geeft dit  minder geluid.  De HiP (High Performance)- modus verhoogt de productiviteit met maximaal 8%* met 10%* minder brandstofverbruik dan de vorige motor.  Sommige modellen met de 2,4L PSI -motor hebben ook de nieuwe ECO-modus die een evenwicht biedt tussen vermogen en brandstofverbruik.

De Fortens®-modellen bieden verder als voordeel een verfijnder koelsysteem met een anti-condensradiateur als standard. Ook bestaat er een optie voor een nog hogere capaciteit anti-condensradiateur. Dit is voor toepassingen waarbij sprake is van een hoge omgevingstemperatuur of werkomgevingen met veel stof en gruis. Het onderhoud van de truck is ook vergemakkelijkt. De vervangingsintervallen voor de nokkenasriemen zijn verlengd van 3500 naar 5000 uur.

"Hyster biedt klanten verschillende heftrucks met verbrandingsmotor voor verschillende operationele intensiteit en gebruik", voegt Robbert toe.  "Door het juiste product uit de FT of XT serie te koppelen aan de toepassingen, kunnen de Hyster LPG-klanten nu profiteren van een nog grotere betrouwbaarheid, bedrijfszekerheid en nog lagere eigendomskosten."

Power Solutions International (PSI) is een Amerikaanse fabrikant die als sinds 1985 motorsystemen levert. PSI is al jaren een erkend leverancier van Hyster en levert en ondersteunt toonaangevende motorsystemen van hoge kwaliteit en klasse .

Ga naar www.hyster.eu.

*Gebaseerd op H2.5FT heftruck met nieuwe 2,4L PSI-motor