Nieuwe VGM-weegsystemen Voor Hyster® Reachstackers

hyster_static_250Hyster Company heeft twee nieuwe weegsystemen die op Hyster® ReachStackers en beladen containertrucks kunnen worden gemonteerd om de geverifieerde brutomassa (VGM) te bepalen, wat onder de onlangs ingevoerde SOLAS-wetgeving verplicht is.

De nieuwe Hyster®-systemen Static en Static Plus zijn snel en eenvoudig in gebruik, rendabel en hebben een beperkte impact op de snelheid van het verwerken van containers. Met één druk op de knop activeert de bestuurder een voorgeprogrammeerde hefcyclus om de VGM te bepalen. De bestuurder van de ReachStacker of beladen containertruck kan via een display in de cabine de containeridentificatie invoeren en er een VGM met tijdstempel aan toevoegen.

VGM-gegevens kunnen op een data module worden opgeslagen of met een printer in de cabine worden afgedrukt, en er zijn voor sommige modellen 3G- of WiFi-opties beschikbaar om de gegevens naar het Terminal Operating System te sturen. Voor maximale flexibiliteit kunnen de bruto- en nettogewichten en de tarra op het display worden weergegeven.

Beide systemen kunnen op bestaande Hyster® machines of vanuit de fabriek op nieuwe ReachStackers worden gemonteerd; ze zijn gebaseerd op hydraulische lastdetectietechnologie, zijn onderhoudsarm en voldoen aan de richtlijnen van de klasse OIML R51 Y(b).

Het Static Plus weegsysteem is bedoeld voor landen waar de voorschriften voor geijkte systemen (“Legal for Trade*”) wel van toepassing zijn en ze kunnen op alle nieuwe en bestaande Hyster® ReachStackers en beladen containertrucks worden gebruikt. Deze oplossing is ontwikkeld in samenwerking met Trimble en is gebaseerd op het Trimble Loadrite L2180 systeem. Trimble is een wereldwijd marktleider op het gebied van mobiele weegsystemen, die geschikt zijn voor een wijde selectie van toepassingen met behoud van maximale productiviteit.
Met het systeem “Static Plus” pakken bestuurders een container op en heffen ze de lading gedurende 5 seconden. Het werk hoeft niet te worden onderbroken omdat de container kan worden gewogen terwijl de truck rijdt en het systeem is zeer nauwkeurig met een weegafwijking
van < 1 % van het laadgewicht. Bovendien kunnen klanten hun eigen velden toevoegen, zoals container-ID, bestemming en locatie.

In landen waar de voorschriften voor geijkte machines (“Legal for Trade”) niet van toepassing zijn kan het weegsysteem “Static” worden gebruikt.  Met deze optie pakken bestuurders een container op met de boom volledig ingeschoven; de boom wordt dan omhoog gezet in een hoek van 25-30 graden en het gewicht wordt in 15 seconden bepaald. Het systeem is specifiek ontwikkeld voor gebruik op de meeste Hyster® ReachStacker-modellen van maximaal vijf jaar oud.