Robuuste Nieuwe Meeloopstapelaar Van Hyster®

new-pedestrian-stackerHyster® heeft een serie robuuste meeloopstapelaars op de markt gebracht, die zeer eenvoudig te manoeuvreren zijn bij het stapelen en oppakken tot een hoogte van 6 meter.

“Deze betrouwbare, compacte en zuinige stapelaars zijn perfect voor gebruik in opslagruimtes van supermarkten, voor werkzaamheden in de detailhandel zoals doe-het-zelfzaken, voor kleinschalige magazijnen en voor werkzaamheden bij productie en assemblage”, zegt Monica

Radavelli, Product Manager, Warehouse voor Hyster.

De Hyster S1.0-1.6 stapelaars zijn gebouwd met de kwaliteitskenmerken van Hyster en zouden het laagste energieverbruik in hun klasse bieden, gecombineerd met hefhoogtes tot 6 meter en verbeterde hefcapaciteiten op hoogte.  De acceleratie- en rijsnelheden tot 6 km/uur geven de machine superieure prestaties en een hogere productiviteit over korte en middellange afstanden.

Door gecontroleerde veranderingen van rijrichting neemt de cyclustijd af, vooral bij goederen in inkomende of uitgaande gebieden waar pallets van en naar het ontvangstpunt of vanuit rangeergebieden naar de opslag worden vervoerd. De machine is ook zeer geschikt voor bepaalde activiteiten bij orderverzamelen, omdat de vorken kunnen worden ingesteld op een ergonomische werkhoogte.

“Stapelaars moeten vaak in kleine ruimtes werken en daarom heeft Hyster de disselarm zodanig geplaatst dat er minder ruimte nodig is om de truck in smalle gangpaden te bedienen", zegt ze. “Zowel linkshandige als rechtshandige gebruikers kunnen de hefbediening nauwkeurig bedienen en de truck stuurt bijzonder licht, zodat pallets eenvoudig kunnen worden geplaatst. Er zijn ook aparte bedieningen voor snel en langzaam heffen en dalen, wat handig is bij het verwerken van delicate ladingen.”

De nieuwe stapelaar werkt stil en biedt uitstekend zicht door zowel de 2-traps als de 3-traps mast door het nieuwe ontwerp van het mastkanaal en de manier waarop Hyster de hefcilinder heeft geplaatst.  Dankzij de op middenhoogte geplaatste disselarm en het ontwerp van de disselkop zijn het zicht en de ergonomie voor de bestuurder verbeterd.

De machines bieden een bewezen betrouwbaarheid en duurzaamheid, en veel onderdelen zijn hetzelfde als bij andere producten van Hyster. Het robuuste chassisontwerp, de lastrollen die voor de levensduur zijn gesmeerd, een transmissie die is afgedicht voor de hele levensduur en een onderhoudsinterval van 3000 uur of 3 jaar voor de hydraulische olie en het hydraulische filter zorgen allemaal dat de bedrijfskosten van deze machine laag liggen. De afgedichte stekkers en de hoge mate van bescherming tegen binnendringing op de regelaars verhogen de betrouwbaarheid en inzetduur van de truck, zelfs in de meest veeleisende toepassingen.

De kappen zijn eenvoudig te verwijderen en door de praktische plaatsing van componenten kunnen servicewerkzaamheden eenvoudiger worden uitgevoerd, ook door de praktische toegang tot het batterijcompartiment.  De truck is door de zijdelingse batterijwissel langer inzetbaar bij meerdere diensten, omdat de batterij sneller kan worden verwisseld.

Het lage energieverbruik zorgt dat de continue bedrijfskosten onder controle blijven en de stapelaar kan aan de lading, het type vloer en andere uitdagingen bij verschillende toepassingen worden aangepast. Opties zijn onder meer toegang via toetsenpaneel, bescherming voor gebruik in koelhuizen, opties voor last- en aandrijfwielen, diverse lengtes en breedtes voor de vorken en andere praktische oplossingen, zoals een filmrolhouder, een A4-klembord en een drankjeshouder.

De nieuwe Hyster S1.0-1.6 meeloopstapelaars bieden niet alleen talloze functies die de bedrijfskosten laag houden, maar Hyster biedt klanten met magazijnen andere manieren om hun operationele efficiëntie te verbeteren, door het gebruik van het machinepark met speciale simulatieprogramma's voor magazijnen of de draadloze Hyster Tracker™-bewakingssystemen te optimaliseren.

Deze nieuwe stapelaar is in Masate (Italië) gebouwd, waar ook de Hyster VNA, reachtrucks en pallettrucks worden geproduceerd, en uiteraard wordt deze machine ondersteund door de sterke service van het Hyster-dealernetwerk in heel Europa, het Midden-Oosten en Afrika.