ROBUUSTE NIEUWE SERIE HYSTER® XT VORKHEFTRUCKS VOOR ALLEDAAGSE WERKZAAMHEDEN, ALTIJD EN OVERAL

Hyster-XT-Ideal-for-a-Range-of-Everyday-ApplicationsHyster® gaat in Europa een robuuste en duurzame serie vorkheftrucks met een capaciteit van 2,0 tot 3,0 ton produceren, geschikt voor talloze alledaagse toepassingen, zowel binnen als buiten en voor logistiek, distributie en productie.

De serie Hyster® H2.0–3.0XT wordt leverbaar met een diesel-, LPG- of dual fuel verbrandingsmotor (dual fuel= verbrandingsmotor geschikt voor zowel LPG als benzine) en biedt een maximale beschikbaarheid waarop bedrijven kunnen vertrouwen, gecombineerd met lagere cost of ownership.

“De serie XT is perfect voor werkzaamheden bij veel alledaagse toepassingen en we verwachten dat deze machine zeer populair wordt”, zegt Karen Calver, Product Strategy Manager voor Hyster® in Europa. “De toevoeging van de serie XT aan het productaanbod van Hyster® betekent dat bedrijven nog meer mogelijkheden hebben om een vorkheftruck te kiezen die aan hun operationele behoeften en aan hun budget voldoet.”

Vermogen en betrouwbaarheid

De serie XT is gebouwd met bewezen, hoogwaardige onderdelen van Hyster® en biedt lange en betrouwbare prestaties.  De serie wordt uitgerust met industriële motoren die hun vermogen efficiënt gedurende een levensduur van 10.000 uur leveren om de kosten gedurende de levensduur te verlagen.

De dieselmotor van Yanmar is voorzien van supersnelle gloeibougies zodat de motor snel en betrouwbaar onder koude omstandigheden start en de uitlaatgassen schoner zijn omdat de brandstofinjectietiming op basis van de watertemperatuur wordt vervroegd.

De PSI 2.4L LPG-motor optie heeft twee standen: HiP voor een maximale productiviteit en ECO-eLo voor het beste brandstofverbruik, zodat gebruikers zelf de beste stand kunnen kiezen.

Comfort

Voor meer comfort van de gebruiker en andere mensen in het werkgebied zijn de motoren van de XT-serie volledig geïsoleerd van het frame en de as om de directe transmissie van geluid te voorkomen en de blootstelling van de bestuurder aan geluid te minimaliseren. Ook de trillingsniveaus zijn verlaagd en de volledig geveerde stoel kan aan de lengte en het gewicht van de bestuurder worden aangepast, waardoor de bestuurder de truck comfortabel en eenvoudig kan bedienen en zijn gehele dienst productief kan blijven werken.  Die productiviteit wordt bij de XT-serie verder verhoogd door goed geplaatste bedieningselementen en een grote, lage opstap, die zorgt dat de bestuurder gemakkelijk op en van de machine kan stappen.

Prestaties

Ladingen kunnen snel worden verplaatst dankzij de krachtige aandrijf- en hydraulische systemen, die zijn voorzien van fittingen met O-ringafdichtingen om olielekkage te voorkomen. De masten van Hyster® hebben een uitmuntende stijfheid en staan snel stil op hoogte, waardoor ze tijdens hun lange levensduur nauwkeurig en vol zelfvertrouwen kunnen worden gebruikt.

Aanpassing

De trucks van de XT-serie kunnen aan de specifieke uitdagingen van de locatie worden aangepast.  Er zijn meerdere opties rechtstreeks vanuit de fabriek leverbaar voor aanpassing van de XT-truck, zoals tractiesnelheidsregeling, handgreep voor achteruitrijden, verlichtingssets, voetgangerswaarschuwingslamp, vorkenpositionering met sideshift en telemetriesystemen. Een geïntegreerde optionele sideshift zorgt dat ladingen nauwkeurig kunnen worden geplaatst, met minimaal verlies van capaciteit, terwijl de optionele rijsnelheidsbegrenzing geen impact heeft op de acceleratie of hefsnelheid van de truck.  Wanneer er hulpstukken nodig zijn, kunnen er klemhulpstukken worden gebruikt, dankzij de hydraulica met vierde functie en interlock.  Er is een volledig, flexibel aanbod van cabines beschikbaar, die eenvoudig op/van machines kunnen worden gemonteerd en verwijderd. Ze kunnen in de fabriek of achteraf worden gemonteerd.

Servicegemak

Service aan de XT-serie is eenvoudig en Hyster biedt een goede beschikbaarheid van alle onderdelen, waardoor de machine efficiënt kan blijven werken en de kosten laag blijven.  De machines hebben een onderhoudsinterval van 500 uur met gemakkelijke toegang tot servicepunten en een vereenvoudigde plaatsing van de bedrading en hydraulica voor betere toegang tot de onderdelen en minder servicetijd voor regelmatig onderhoud.  Daarnaast zorgen een filtersysteem, sterke koppelingseenheden, afgedichte stekkers, O-ringafdichtingen en Hall-effect sensoren dat de servicevereisten verder worden beperkt en dat eigenaren van lage cost of ownership profiteren.

Gebouwd in het Verenigd Koninkrijk

De nieuwe XT-serie wordt door Hyster Company in Europa geproduceerd, in de fabriek in Craigavon (Noord-Ierland), die in 2016 zijn 35-jarige bestaan viert.  De serie wordt ondersteund door een netwerk van dealers in Europa, het Midden-Oosten en Afrika, met getrainde servicemonteurs die klaar staan voor alle onderhoudsbehoeften van onze klanten.

“De fabriek in Craigavon heeft in de afgelopen 35 jaar een grote rol gespeeld bij veel innovatieve Hyster®-producten.  We zijn trots dat ons nieuwste product – de XT-serie – in Europa wordt geproduceerd en naar de rest van de wereld wordt geëxporteerd”, concludeert Karen Calver.