11 manieren waarop Hyster de supply chain versterkt

11 ways Hyster toughens up the supply chain

De Fortens-serie van Hyster met IC-heftrucks, alom beschouwd als de sterkste heftrucks in de industrie, heeft nu een transformatie met nieuwe motoren en mastopties in de reeks van 2-3,5 ton.

De Hyster Fortens-heftrucks, ontworpen voor veeleisende 24-uurs werkzaamheden waaronder gebruik op hellingen, bij extreme temperaturen en bij het maken van abrupte veranderingen van rijrichting, blijven excelleren waar andere merken hun beloften niet waarmaken. Hier zijn 11 redenen waarom de Hyster Fortenss-serie perfect geschikt is voor papier, hout, metaal en diverse zware productie- en logistieke werkzaamheden.

1.    Nieuwe sterke mast

De sterke mast op de IC-vorkheftrucks van 2-3,5 ton is recentelijk opnieuw ontworpen voor een beter zicht op de vorken voor de bestuurder, snellere cyclustijden en meer productiviteit.

De nieuwe 3-traps (volledig vrije heffing) en 2-traps (beperkte vrije heffing) mastontwerpen omvatten veranderingen in de structuur die de stijfheid verbeteren en de levensduur van de hydraulische slang verlengen. Dit helpt om de totale cost of ownership verder te verminderen, door het voordeel van een langere levensduur.

De daalsnelheid van de mast is ook toegenomen en de tests laten zien dat het mogelijk is om per heftruck twee extra ladingen per uur te verwerken, wat leidt tot een aanzienlijke verbetering van de productiviteit van de vloot.

Om gemengde laadtoepassingen nog efficiënter te maken, heeft Hyster voor de nieuwe masten nu ook nieuwe opties voor een vorkenbord met sideshift-vorkpositionering.

2.    Sterke transmissie

Exclusief voor Hyster zorgt de elektronisch geregelde DuraMatch™-transmissie voor soepelere richtingsveranderingen om schokbelasting bij de zwaarste toepassingen te elimineren.

De DuraMatch-transmissie biedt geavanceerde functies beheerd door de VSM (Vehicle System Manager), zoals het Auto Deceleration System en de extra Controlled Power Reversal-functie, die de controle van de bestuurder helpen verbeteren en bijdragen aan een langere levensduur van de remmen en banden door het verminderen van wielspin en slijtage van de banden.  Deze functies verminderen ook de transmissieschokbelasting, wat resulteert in een langere levensduur van de componenten en lagere operationele kosten.

3.    Beschermde componenten

Continue monitoring van de hydraulica en luchtfilters, evenals het koelvloeistofniveau helpt om de belangrijkste componenten van Hyster Fortens IC-heftrucks te beschermen.

4.    Remkracht

Er is aanzienlijk minder onderhoud aan de remmen nodig dankzij Auto Deceleration. Onderhoud kan vrijwel helemaal overbodig zijn, zelfs met de meest agressieve rijstijl, dankzij de natte remmen als optie verkrijgbaar op de 2-3,5 ton Hyster Fortens-modellen.

5.    Hard voor de output, niet voor de bestuurder

De schokbestendige cabines zijn ontworpen om sterk te zijn aan de buitenkant, maar comfortabel aan de binnenkant.

De toonaangevende Hyster® Vista™-cabine is gebouwd voor comfort en biedt uitstekend zicht rondom, een laag geluidsniveau, uitstekende ergonomie en minder lichaamstrillingen voor de bestuurder.

Bij toepassingen die de bestuurders blootstellen aan extreme temperaturen of weersomstandigheden kunnen de volledig gesloten cabines ook worden uitgerust met verwarming of airconditioning.

6.    Stabiliteit

Het gepatenteerde Hyster Stability Mechanism (HSM) verbetert de zijstabiliteit door de stuurasarticulatie te beperken.  De HSM werkt met een rubberen ophangblok dat 100 % onderhoudsvrij is en de rijkwaliteit verbetert op oneffen oppervlakken.

7.    Sterke frameconstructie

De sterke frameconstructie van de Fortens-serie is grondig getest op sterkte en stijfheid en levert ook een stevig platform om ladingen meer dan honderdduizend cycli naar volledige hoogte te heffen.

8.    High Performance – hard voor tijd en verplaatste producten

Er worden twee controle-instellingen geprogrammeerd in de Hyster Fortens-serie. Een HiP (High Performance) prestatie-instelling is de standaardmodus, maar voor werkzaamheden waarvoor het brandstofverbruik verder moet worden verlaagd, kan de ECO-eLo modus worden geactiveerd. Dit vermindert het maximale toerental en maakt de respons van de motor minder agressief, wat resulteert in aanzienlijke brandstofbesparingen voor een nominale daling van de totale productiviteit.  Hoge productiviteit is een kenmerk van de Hyster-producten en Fortens-heftrucks op LPG kunnen 65 ladingen per uur verplaatsen onder testomstandigheden.

9.    Hydraulica – hard als het moet

Het lastafhankelijke hydraulische systeem (LSH) met VDP-technologie (variabel debiet), waardoor de vraag van de hydraulische systemen op de motor afneemt.  Een hogere hydraulische stroom wordt alleen geleverd als dat nodig is voor meer kracht van de grote hydraulische functies, waaronder heffen en werken met hulpstukken.  Load Sensing Hydraulics reageren op de eisen van de applicatie op een gegeven moment, zodat het vermogen niet wordt verspild en het brandstofverbruik wordt verminderd.

10.  Sterk na verloop van tijd

Hyster-heftrucks behouden een hoge restwaarde gedurende hun werkende leven en dit is direct toe te schrijven aan hun ontwerpwaarden van sterkte en duurzaamheid.  De Hyster Fortens is gebouwd voor veeleisende materials handling-werkzaamheden en biedt klanten een uitstekend rendement op de investering.

11.  Hard voor tijd

Om het gebruik en de inzettijd te maximaliseren, stelt Hyster® Tracker , het draadloze controlesysteem de klanten in staat om de prestaties van de heftruck te meten en te beheren zodat ze altijd de voordelen van de Hyster-heftrucks kunnen zien.

Enkele van de belangrijkste voordelen van het systeem zijn bescherming van activa door controle, kostenbeheer en stilstandcontrole.  De kostenfactoren worden draadloos geregistreerd door het portaal HysterTracker.com dat eenvoudig en effectief toegankelijk is voor dealers en klanten van Hyster met een desktop, laptop of tablet.