De volledige Hyster-lijn voor 'port centric' werkzaamheden

De volledige reeks materials handling-apparatuur van Hyster, van pallettrucks tot containerhandlers, speelt een belangrijke rol bij veel 'port centric' werkzaamheden. Hyster blijft de enige leverancier die een complete lijn van heftrucks kan leveren die een complete oplossing bieden om goederen te vervoeren van het schip tot aan de opslag.

Full-line-PortDe mogelijkheid om containers te lossen in de buurt van een haven, zodat gepalletiseerde vracht landinwaarts beweegt en lege containers rechtstreeks kunnen worden geretourneerd aan de exporteur bij de ligplaats is niet nieuw, maar het is een supply chain-model dat steeds populairder wordt.

“De handlingbehoeften in havens, terminals en havenmagazijnen in het achterland illustreren perfect hoe materials handling-apparatuur van alle maten en soorten wordt gebruikt in verschillende stadia van de supply chain; van schip naar wal naar de opslag en naar de winkel”, legt Kate Pointeau, Brand Manager, Hyster uit.

De volledige Hyster-reeks omvat reachstackers, containerhandlers, vorkheftrucks met hoge hefcapaciteit (tot 48 ton), Fortens® IC-vorkheftrucks met een hefcapaciteit van 2-9 ton, elektrische vorkheftrucks en verschillende magazijntrucks.

"Hyster zorgt voor betrouwbaarheid, kracht, lage bedrijfskosten en energie-efficiëntie bij elke toepassing”, aldus Kate.  "Deze designprincipes lopen als een rode draad door ons unieke volledige aanbod voor één leverancier voor de haven en het achterland."

Van Schip naar Wal naar Opslag

Hyster is een expert in containerhandling en een wereldwijd toonaangevende leverancier van container- en intermodale handlers. De reachstackers en containertrucks van Hyster die voor het vervoeren en stapelen van scheepscontainers in havens en terminals gebruikt worden, bieden aanzienlijke brandstofbesparingen onder meer door de geoptimaliseerde Tier 4i/Stage IIIB-motoren. Dit brandstofvoordeel voor de klanten van Hyster wordt verder vergroot door de nieuwste Tier 4f/Stage IV compliant motoren, die geleidelijk op de markt worden geïntroduceerd en in mei 2014 tijdens het evenement Hyster HUB worden tentoongesteld.

Eenmaal overgebracht van de containerwerf naar het havenmagazijn, worden pallettrucks en heftrucks van verschillende afmetingen gebruikt om de containers te lossen en gepalletiseerde goederen naar de rangeerterreinen te vervoeren.

"Het is voor handlingwerkzaamheden belangrijk dat het transportmiddel past bij de intensiteit van de toepassing, met name voor het lossen van containers", zegt Kate. "De Fortens®-serie met IC-vorkheftrucks bijvoorbeeld, biedt veel mogelijke samenstellingen die passen bij de behoeften van de meest veeleisende 24-uurstoepassingen."   Als een alternatief voor algemeen gebruik biedt de Hyster CT-serie uitstekende waarde voor niet-intensief gebruik bij standaardtoepassingen.

Het binnenverhaal

Om goederen te verplaatsen in het magazijn heeft Hyster een volledige reeks apparatuur waaronder orderverzamelaars, pallettrucks, VNA -apparatuur (smallegangentrucks) en de onlangs gelanceerde Hyster®-reachtruck.

"Hyster-apparatuur helpt bedrijven om meer efficiëntie te bereiken en de 'port centric' pick- & packwerkzaamheden te optimaliseren", zegt ze. “Het is ons doel om bedrijven in beweging te houden en we hebben aanzienlijk geïnvesteerd in de ontwikkeling van de sterkste en betrouwbaarste magazijnheftrucks op de markt.”

Betrouwbaarheid is van fundamenteel belang met betrekking tot de kosten, doorvoer en bestuurdersproductiviteit terwijl andere factoren bijdragen aan het ultieme doel om de totale cost of ownership voor de klanten te verlagen door betere energie-efficiëntie en heftruckprestaties.

De krachtige Hyster® JXN elektrische vorkheftruckreeks is één van de meest energie-efficiënte op de markt voor bedrijven die hun koolstofvoetafdruk willen verkleinen, hun energierekening willen verlagen en een langere werkduur willen krijgen. Verkrijgbaar met pneumatische en massieve rubberen banden, de robuuste modellen met een capaciteit tussen 1,5 en 5 ton blinken uit bij zware werkzaamheden zowel binnen als buiten. Dit robuuste design en uitstekend trekvermogen werd eerder nog alleen verwacht van IC-trucks.

Om de productiviteit te verbeteren bij het vervoeren, stapelen of laden van pallets voor hun reis richting het binnenland, bieden de pallettrucks en stapelaars van Hyster hoge betrouwbaarheid, kracht en lage gebruikskosten.

De picksnelheid en de betrouwbaarheid zijn van essentieel belang bij het orderpicken. De laagheffende orderverzamelaar van Hyster met scooterbediening is ontworpen voor de beste prestaties van individuele orderpickers en zorgt ervoor dat de ladingen geplaatst worden op de optimale hoogte voor de werkzaamheden met een maximale betrouwbaarheid van de machine. Op hoogte hebben de orderpickers maximale orderpick toegang dankzij de hefcabine van de K-serie van de orderverzamelaars van Hyster met snelle gelijktijdige heffing en horizontale verplaatsing (gebruik van rails of draadgeleiding).

Om de ruimte te maximaliseren met smalle gangen en hoge rekken, is de smalle-gangentruck van Hyster ontwikkeld om de bestuurders efficiënt te helpen om pallets op te pakken bij intensieve werkzaamheden tot 17 meter hoog.  Voor de snelste smalle-gangentrucks in de industrie, worden de horizontale verplaatsingen intelligent gecombineerd met verticale bewegingen. De gepatenteerde QUAD-vorm van de mast biedt een ongeëvenaarde stijfheid en een torsionele sterkte met bewezen betrouwbaarheid.

Met een rijsnelheid tot 14 km per uur en een hefsnelheid van 0,8 meter per seconde, is de nieuwe reachtruck van Hyster ontworpen om ladingen te heffen tot een hoogte van 12,5 meter.

“Het nieuwste model van de Hyster-reachtruck biedt geweldige betrouwbaarheid en lage cost of ownership voor veeleisende werkzaamheden”, aldus Kate Pointeau.

De restcapaciteit wordt tot op grotere hoogte gehandhaafd, dankzij het nieuwe gepatenteerde ontwerp van de mastkanalen. Het zicht is verbeterd omdat het totale mastkanaal minder breed is.

Oplossingen op maat

“Om het besluitvormende proces te ondersteunen en te helpen om de juiste mix aan trucks te specificeren, kunnen we 3D-magazijnsimulatiesoftware gebruiken om aan te tonen hoe Hyster-producten in de praktijk zullen werken voordat ze gespecificeerd of geïmplementeerd worden”, legt ze uit.

Eenmaal in gebruik kan de vloot effectief worden beheerd met de nieuwe Hyster Tracker, een draadloos controlesysteem dat helpt om de sterke vorkheftrucks van Hyster nog langer en nog productiever te kunnen gebruiken.

De producten en diensten van Hyster kunnen indien nodig ook afgestemd worden op zeer specifieke en veeleisende omgevingen zoals explosiebestendigheid en speciale hulpstukken.

Alle producten van Hyster worden ondersteund door een wereldwijd netwerk van goed getrainde dealers die snel professionele en plaatselijke ondersteuning bieden en die het contactpunt vormen voor de volledige reeks Hyster-apparatuur die gebruikt wordt in de havens en in het achterland.

Ga voor meer informatie naar www.hyster.eu