Hyster Big Trucks verlagen het brandstofverbruik verder door de introductie van eind Stage IV

Hyster heeft een volledige reeks Big Trucks gelanceerd die voldoen aan eind Stage IV / Tier 4 en die havens, terminals en de zware industrie brandstofbesparingen tot 25% bieden.

Big TrucksIn juli 2014 komt de eerste Hyster Big Truck met een hefcapaciteit van meer dan 18 ton van de productielijn in Nijmegen, voorzien van EGR-, DOC- en SCR-technologie om te voldoen aan de Stage IV / Tier 4 final (T4f)-norm.

In nauwe samenwerking met partners, is het Hyster gelukt om de operationele kosten verder te verlagen voor de klanten door middel van intelligent design, strenge praktijktests en een aanzienlijk aantal technische uren.

“Ons doel was om onze Profitable Low Emissions-strategie voort te zetten om de totale kosten voor gebruik en onderhoud te verlagen en tegelijkertijd te voldoen aan de nieuwe normen voor een schoner milieu,” aldus Jan Willem van den Brand, Product Strategy Manager Big Trucks. "Voortbouwend op het succes dat we hadden met Stage IIIB / Tier 4i waar we tot wel 20% op brandstof besparen, zijn we erin geslaagd nog eens 5% te besparen om Final te behalen. We hebben nu dus tot 25% op brandstof bespaard op onze modellen van 2014 vergeleken met de heftrucks van 2010 en Stage IIIA en veel van onze concurrenten."

De extra brandstofbesparing weegt sterk op tegen het zeer lage ureumverbruik van gemiddeld ongeveer 3,5% van het brandstofverbruik (ureum vormt over het algemeen de helft van de kosten van diesel). Aangezien de heftrucks geen DPF nodig hebben, zijn daar geen kosten mee gemoeid.

De 5-8 hoge legecontainertruck, de vorkheftruckreeksen van 18-20 en 25-32 ton zijn uitgerust met de nieuwste Cummins QSB 6.7-motor (tot 270 pk, 201 kW) en een ZF-transmissie met 5 versnellingen. . Bij de grotere modellen drijft de Cummins QSL9 (tot 370 pk, 276 kW) de vorkheftrucks van 36-48 t, geladen-containertrucks en reachstackers van Hyster aan.

"We hebben de eerste tests voor de heftrucks voor Stage IV / T4f uitgevoerd in mei 2012 en we hebben sindsdien duizenden validatie-uren verzameld in praktijktoepassingen", zegt hij. "We hebben voortgebouwd op het operationele succes van onze Stage IIIB / Tier 4 Interim producten die in 2010 zijn gelanceerd en waarvan we de motoren hebben 'afgestemd'."

Hyster heeft besloten om heavy duty EGR (Exhaust Gas Recirculation) te gebruiken gecombineerd met SCR (Selective Catalytic Reduction) en een DOC dieseloxidatiekatalysator om Stage IV / T4f te bereiken resulterend in ongeveer 96% minder deeltjes (roet) en 94% minder NOx (stikstofoxiden) vergeleken met Stage IIIA / T3 equivalenten voor 2005.

EGR verlaagt de vorming van stikstofoxiden tijdens verbranding, waardoor de vorming van stikstofoxiden zelfs grotendeels wordt voorkomen, gevolgd door SCR die de stikstofoxiden uit het uitlaatgas verwijdert. Dit biedt de best mogelijke controle van stikstofoxiden bij alle motorbelastingen en uitlaattemperaturen voor volledig geoptimaliseerd vermogen en respons en een laag brandstofverbruik. Voor deze combinatie is een laag DEF (Diesel Exhaust Fluid) -verbruik nodig zonder risico op kristallisatie.

Voor de vermindering van fijnstof verlaagt het hogedruk-brandstofinjectiesysteem de vorming van fijnstof bij de bron en een dieseloxidatiekatalysator (DOC) verwijdert het resterende fijnstof uit het uitlaatgas. Er is geen DPF (Diesel Partikel Filter) en geen bijkomende tussenkomst van een operator of asreinigingsbeurt nodig. Bovendien verhoogt DOC de uitlaattemperatuur waardoor een normaal stationair toerental mogelijk is.

"EGR en DOC maken gecontroleerde verbranding mogelijk", aldus Jan Willem. "Met een kleinere blokgrootte kan een groter vermogensbereik worden behaald."

Naast de Cummins-motortechnologieën heeft Hyster nieuwe ontwikkelingen voor de optimalisering van de prestaties geïntroduceerd, zoals 'Cooling on Demand', ECO-eLo-modus, RPM-management en wisselend stationair motortoerental, om het totale brandstofverbruik verder te verlagen.

Op de legecontainertruck van de vorkheftruckreeksen van 18-20 ton en 25-32 ton introduceert Hyster ook de ZF-transmissie met een stijvere koppelomvormer, verbeterde puntverschuiving en vijf versnelling vooruit. Hierdoor kan de truck op volle snelheid rijden bij slechts 1450 tpm in plaats van 2100-2300 tpm met een traditionele transmissie. Dit leidt tot een laag brandstofverbruik en geluidsniveau zonder prestatieverlies.

Naast de bewezen resultaten van de reachstackers en de vorkheftruckreeks van 25-32 ton van Hyster, hebben de legecontainertruck en de vorkheftruck van 18-20 ton nu ook lastdetecterende hydraulica. De hydraulica 'on demand' maak een hoge hefsnelheid mogelijk bij een laag toerental.

“Onze brandstofbesparingen vergeleken met een 2010 Tier 3 heftruckmodel bedragen nu meestal 25%, vaak meer zonder prestatieverlies", zegt hij.

Met motor, transmissie en hydraulische beschermingssystemen, zorgt Hyster voor een uitstekende betrouwbaarheid in de meest veeleisende werkzaamheden met bewezen resultaten.

T4f is de EPA-regelgeving voor Noord-Amerika en Stage IV is de Europese equivalent en vanaf 2014 hebben ze betrekking op alle machines met dieselmotor die niet op de openbare weg komen en die in deze markten worden verkocht met vermogens van meer dan 173 pk (130 kW).

Er is nog een selectie van de oudere Hyster-modellen verkrijgbaar voor landen buiten de EU en Noord-Amerika, waaronder de ZF-transmissie en lastdetecterende hydraulicaverbeteringen.

“Hyster heeft eens te meer de introductie van een nieuwe wet gebruikt om haar leidinggevende rol in brandstofzuinigheid te verbeteren. Na de introductie van onze vorige producten zagen we dat onze klanten het lage brandstofverbruik van de Hyster-apparatuur waarderen, vooral als ze een aanzienlijke verlaging van hun brandstofrekening zien”, aldus Jan Willem, die uitlegt dat dit er voor Hyster toe geleid heeft om verder met Research & Development te investeren in brandstofverlagende technologie.

Alle producten van Hyster worden wereldwijd ondersteund door een netwerk van goed getrainde dealers die snel professionele en plaatselijke ondersteuning en aanpassingen voor de specifieke industrieën bieden.

Ga naar www.hyster.eu