Hyster-HUB-event-simuleert-veeleisende-handling-toepassingen

Op een voormalige luchtmachtbasis buiten Düsseldorf (Duitsland) waren bezoekers van de Hyster HUB Event in mei getuige van de laatste technologieën en ontwikkelingen in de optimalisering van ingewikkelde toevoerketens. Met live simulaties demonstreerde Hyster haar expertise in verschillende specifieke industriële toepassingen en benadrukte ze de rol van materials handling-uitrusting in het transport van goederen van schepen naar winkels.

Hyster HUBDe internationale aanwezigheid en sterkte van het merk Hyster werd bewezen door de aanwezigheid van 400 bezoekers, inclusief de distributiepartners uit alle regio's van het internationale Hyster-netwerk, klanten en de internationale pers.

Het evenement vond plaats in Weeze, nabij de Duits-Nederlandse grens, niet ver van de fabriek in Nijmegen waar de Hyster-heftrucks van meer dan 7 ton en containertrucks worden geproduceerd voor de internationale markt. Het ruime terrein, dat momenteel wordt gebruikt voor het testen van zware vorkheftrucks en containerhandlers, was de uitgelezen plek voor de presentatie van Big Trucks in actie.

Een hub voor industriële en toepassingsexpertise

"We ontwikkelden live productdemonstraties in gesimuleerde levensechte toepassingen om onze grondige kennis over en gericht aanbod voor specifieke handling-uitdagingen van de grootste industrieën te demonstreren", aldus Kate Pointeau, Merkmanager van Hyster. "Hyster heeft heftrucks en oplossingen die naadloos aansluiten bij de specifieke werkbehoeften van de klant, voor alle etappes van de toevoerketen en voor praktisch alle werkomgevingen."

Hyster is de enige internationale full-line leverancier van material handling-uitrusting met demonstraties van meerdere hoogwaardige producten op het evenement, inclusief het laden en lossen van containerhandlers die in havens en terminals worden gebruikt. Voor het eerst werden de nieuwe hogecapaciteit Tier 4 final/Stage IV conforme Hyster-trucks gepresenteerd, die een aanzienlijk lager brandstofverbruik en emissies garanderen.

Op het evenement werd ook de nieuwe uitgebreide lijn van Hyster-bandenhandlers gepresenteerd, die snel en kostenefficiënt grote banden vervangen, bijvoorbeeld van mijntrucks voor zware toepassingen.

Ook nieuw op de markt is de Hyster H16XM-12 met een hefcapaciteit van 16.000 kg en een lastzwaartepunt van 1200 mm. Geschikt voor vele industrieën die een lang lastzwaartepunt eisen. In de live demonstratie werd de kracht van de truck in zware metaalverwerkende toepassingen belicht.

In andere live demonstraties werden de speciaal aangepaste Fortens-trucks voor de verwerking van papierklossen en voorgesteld. Op het evenement werden ook mobiele kantoorcontainers gehesen en getransporteerd met een speciale spreader met een sectoruniek ontwerp. Ook de VNA-heftruck en de nieuwe Hyster-reachtruck zijn op het evenement voorgesteld. Voor het eerst is ook de geautomatiseerde Hyster-trekker voor productie-activiteiten gedemonstreerd.

"Hoewel het Hyster-productaanbod verkrijgbaar is voor een groot en breed spectrum van toepassingen, delen onze productlijnen vele algemene eigenschappen", zegt Kate. "Ze worden gemaakt voor zware taken en intensieve activiteiten, zij bieden betrouwbaarheid en een lage cost of ownership."

Gecombineerde oplossingen

Gedurende de Hub Event is de belangrijke rol van partnerschap en samenwerking met partners benadrukt. De in het Verenigd Koninkrijk gevestigde motorleverancier Cummins legde de nadruk op de Stage IV/Tier 4 Final-voorschriften en lage emissies. De Hyster Big Truck-serie is uitgerust met Cummins-motoren die een aanzienlijke brandstofbesparing opleveren.

De in Zweden gevestigde spreader-leverancier, ELME, stelde de laatste ontwikkelingen op het gebied van spreaders voor en toonde aan hoe men de productiviteit in containerhandling-toepassingen kan verbeteren.

Het eveneens in Zweden gevestigde Trelleborg Wheel Systems levert banden, velgen en wielen voor Hyster-producten en legde de focus op banden, hun levensduur en comfort.

Het in Nederland gevestigde bedrijf Shell focuste op olie en smeermiddelen en het beheer van vloeistofkosten. De Italiaanse leverancier van hulpstukken Bolzoni Auramo Meyer presenteerde een papierrolklem en de geschiktheid van Hyster-producten voor een brede waaier van voorzethulpstukken.

Op het evenement waren ook de after market-services en producten vertegenwoordigd, zoals Hyster Financial Services, Unisource (een "one-stop-shop"-service voor heftruckonderdelen en accessoires) en Hyster Tracker, een draadloos asset management-systeem.

Ondersteund door een internationaal netwerk van lokale distributiepartners met uitgebreide product- en toepassingskennis en geografische aanwezigheid garandeert Hyster internationale ondersteuning voor meest veeleisende activiteiten.

"Om daadwerkelijk een meerwaarde te bieden voor toepassingen van de klant tellen veel meer factoren dan alleen het ontwerp van de heftruck. We moeten de exacte werkomstandigheden en prioriteiten begrijpen, de beste configuratie voor de toepassing selecteren en uitgebreide service en complete oplossingen bieden", aldus Kate. "Met het evenement wilden we tonen hoe Hyster fungeert als een internationale hub voor expertise en capaciteit op deze gebieden."

Ga voor meer informatie naar www.hyster.eu.