Hoe Sterke Heftrucks De Prestaties In Het Magazijn Vergroten

Betrouwbaarheid is volgens een door Hyster uitgevoerd onderzoek voor veel magazijnmanagers de belangrijkste eigenschap van een heftruck. Maar wat voor invloed hebben sterke en betrouwbare heftrucks op de prestaties in het magazijn?

How-Tough-Trucks-Boost-Warehouse“We weten hoe bestuurders werken, wat van hen verwacht wordt en met welke uitdagingen zij te maken krijgen,” zegt Robert O’Donoghue, Senior Product Strategy Leader, NACCO Materials Handling Group, terwijl hij uitlegt dat het bedrijf een grondig besef heeft van alle soorten magazijntoepassingen.

“Daarom heeft Hyster aanzienlijk geïnvesteerd in de ontwikkeling van de sterkste en betrouwbaarste magazijnheftrucks op de markt,” zegt hij. “Ons doel is om zaken in beweging te houden.”

Voortdurend onderzoek van Hyster binnen grote industrieën wereldwijd heeft aangetoond dat de betrouwbaarheid van handling-apparatuur een grote invloed heeft op de prestaties in het magazijn. Problemen met de betrouwbaarheid hebben een nadelig effect op de kosten, doorvoer en de productiviteit van de bestuurder.

Betrouwbaarheid is van fundamenteel belang terwijl andere factoren bijdragen aan het ultieme doel om de totale cost of ownership voor de klanten te verlagen door betere energie-efficiëntie en heftruckprestaties.

“Hyster heeft een volledige reeks voor magazijnen uiteenlopend van pallettrucks, stapelaars en reachtrucks tot aan orderverzamelaars en smalle-gangentrucks, alsmede elektrische vorkheftrucks en compacte trucks met een LPG-motor. Alle trucks zijn voorzien van het intelligente Hyster-design dat zorgt voor betrouwbaarheid, kracht, lage bedrijfskosten en energie-efficiëntie bij elke toepassing,” zegt hij.

Elektrische vorkheftrucks

De krachtige Hyster® JXN elektrische vorkheftruckreeks is één van de meest energie-efficiënte op de markt, voor bedrijven die hun koolstofvoetafdruk willen verkleinen en hun energierekening willen verlagen. Verkrijgbaar met pneumatische en massieve rubberen banden, de robuuste modellen met een capaciteit tussen 1,5 en 5 ton blinken uit bij zware werkzaamheden zowel binnen als buiten. Dit robuuste design en uitstekend trekvermogen werd eerder nog alleen verwacht van verbrandingsmotorische trucks.

Pallettrucks en stapelaars

Om de productiviteit van de bestuurder te verbeteren bij het vervoeren, stapelen of laden van pallets, bieden de pallettrucks en stapelaars van Hyster hoge betrouwbaarheid, kracht en lage gebruikskosten.

Orderverzamelaars

De picksnelheid en de betrouwbaarheid zijn van essentieel belang bij het orderpicken. De laagheffende orderverzamelaar van Hyster met scooterbediening is ontworpen voor de beste prestaties van individuele orderpickers en zorgt ervoor dat de ladingen geplaatst worden op de optimale hoogte voor de werkzaamheden met een maximale betrouwbaarheid van de machine. Op hoogte hebben de orderpickers maximale orderpick toegang dankzij de hefcabine van de K-serie van de orderverzamelaars van Hyster met snelle gelijktijdige heffing en horizontale verplaatsing (gebruik van rails of draadgeleiding).

Smalle-gangentrucks

Om de ruimte te maximaliseren met smalle gangen en hoge rekken, is de smalle-gangentruck van Hyster ontwikkeld om de bestuurders efficiënt te helpen om pallets op te pakken bij intensieve werkzaamheden tot 17 meter hoog. Voor de snelste smalle-gangentrucks in de industrie, worden de horizontale verplaatsingen intelligent gecombineerd met verticale bewegingen. De gepatenteerde QUAD-vorm van de mast biedt een ongeëvenaarde stijfheid en een torsionele sterkte met bewezen betrouwbaarheid.

Reachtruck

Als één van de belangrijkste heftrucks in het magazijn, moet de reachtruck maximale betrouwbaarheid en productiviteit voor de bestuurder leveren om de uitvoer van de pallets te optimaliseren. Met een rijsnelheid tot 14 km per uur en een hefsnelheid van 0,8 meter per seconde, is de nieuwe reachtruck van Hyster ontworpen om ladingen te heffen tot een hoogte van 12,5 meter. De restcapaciteit wordt tot op grotere hoogte gehandhaafd, dankzij het nieuwe gepatenteerde ontwerp van de mastkanalen. Het zicht is verbeterd omdat het totale mastkanaal minder breed is.

De nieuwe reachtruck is eenvoudig te bedienen en biedt geweldige manoeuvreerbaarheid in smalle gangpaden, maximale betrouwbaarheid met bewezen componenten. Ook heeft de truck een lage instaphoogte zodat de bestuurders gemakkelijk in en uit kunnen stappen tijdens een drukke dienst.

De nieuwe reachtruck van Hyster zal Hyster aan de top brengen in het ontwerp van reachtrucks en het merk is nu een van de sterkste partners voor magazijnmachines over de hele wereld, zeker in combinatie met de complete magazijnportefeuille.

Elk nieuw product van Hyster volgt van concept tot presentatie een zorgvuldig gestructureerd ontwikkelingsproces, dat onder meer bestaat uit stappen waarin wordt bevestigd dat het product alle beoogde voordelen voor toekomstige gebruikers kan leveren. Strenge tests en levensduursimulatie garanderen de betrouwbaarheid van het truckdesign. Er worden veel beproefde en geteste componenten gebruikt binnen de productreeks.

Het testen van de producten is een belangrijk onderdeel van het productieproces. Bij de NMHG-fabriek in Masate, Italië, waar de meeste magazijnmachines van Hyster worden gebouwd, kunnen de machines op een testbaan van 50 meter uitgebreid worden getest. Zo worden onder meer de energie-efficiëntie, de hef- en rijsnelheden, de productiviteit en de stabiliteit getest.

“Door onze strenge kwaliteitstesten ontwikkelen we producten waarvan we weten dat ze betrouwbaar zijn en dat ze lage cost of ownership bieden,” voegt Robert toe. “Ter ondersteuning van de testen die we tijdens de ontwikkeling van het product uitvoeren volgen we ook op met de klanten, om van hen resultaten over het gebruik bij echte toepassingen te krijgen, het 'bewijs' dat we aan de rest van de wereld kunnen laten zien.”

Alle productielocaties van Hyster zijn ISO-gecertificeerd en maken gebruik van technologieën van wereldklasse en geavanceerde processen. Het kwaliteitsproces van Hyster wordt toegepast op elke productiestap voor elk deel van de machines.

Ander bewijs van de kwaliteitsprocessen is het aantal prijzen dat de NMHG-fabriek in Masate de laatste jaren in ontvangst heeft genomen. Dit zijn onder meer de DFT-certificatie voor het Demand Flow Technology-systeem dat binnen het hele bedrijf wordt gebruikt, ISO 9001- en ISO 14001-certificatie en drie regionale Training Awards. In 2013 kreeg de fabriek ook de OHSAS 18001-certificatie en werden ongeveer 20.000 units geproduceerd.

“Met behulp van 3D-magazijnsimulatiesoftware, kunnen we aantonen hoe onze producten zullen werken in de toepassing voordat ze worden gespecificeerd of geïmplementeerd,” aldus Robert. ”De Hyster-magazijnsimulator ondersteunt het besluitvormende proces door de doorvoer te berekenen en de klanten de consequenties te laten zien van de verschillende lay-outs en truckcombinaties.”

De 3D-magazijnsimulatiesoftware van Hyster helpt de klanten om de juiste mix van heftrucks te specificeren en laat zien hoe het magazijn zal werken op basis van de aanbevolen vloot of heftrucks en de geleverde kerngegevens over de afmetingen van het magazijn en de werkzaamheden. De software test verschillende vlootopties om de uitvoer en de kosten te identificeren voordat bedrijven in apparatuur investeren.

Eenmaal in gebruik maakt de nieuwe Hyster Tracker, een draadloos controlesysteem, goed vlootmanagement mogelijk om zo de sterke vorkheftrucks van Hyster nog langer en nog productiever te kunnen gebruiken.