Hyster Viert 60 Jaar Van Productie In Nijmegen Met Recordvolumes

De fabriek in Nijmegen, waar Hyster® Big Trucks worden gebouwd, viert zijn 60ste verjaardag en op deze locatie worden alle oude productierecords verbroken.

1000th Truck In Six MonthsEen recordaantal van 1927 Hyster Big Trucks zijn in 2012 geproduceerd in de NMHG-fabriek in Nijmegen. Daarmee is het vorige record verbroken van 2008.

““We wisten dat het een recordjaar zou worden toen we in de zomer van 2012 al 1000 Big Trucks hadden geproduceerd na slechts zes maanden”, aldus Wim van Dam de Plant Manager in Nijmegen. De 1000ste Big Truck, een Tier 4i/Stage IIIB Hyster ReachStacker, werd opgewacht door een klein welkomstcomité toen deze van de productielijn rolde. “Dit is de eerste keer in 60 jaar geschiedenis van de fabriek dat er zulke hoge volumes zijn geproduceerd met een hefcapaciteit van 6 tot 52 ton”, aldus Wim.

De fabriek in Nijmegen is het wereldwijde centrum voor het ontwerp, ontwikkeling en het testen van Hyster Big Trucks. Ook worden er Hyster-vorkheftrucks met een grote capaciteit geproduceerd alsmede Hyster-containertrucks voor lege en beladen containers en de Hyster ReachStacker.

De afgelopen jaren heeft Hyster met succes nieuwe technologieën geïntroduceerd binnen de reeks materials handling-equipment, waaronder de introductie van motoren die voldoen aan Tier 4i/Stage IIIB in de Big Trucks en de met prijzen bekroonde bandensparende astechnologie, beschikbaar voor elke lege-containerhandler van Hyster.

“De vraag naar nieuwe apparatuur die voldoet aan de Tier 4i/Stage IIIB-norm is toegenomen omdat steeds meer bedrijven op de hoogte zijn van de enorme voordelen van de Hyster Big Truck-reeks zoals brandstofbesparingen tot wel 20 % vergeleken met oudere modellen”, aldus Wim. “Nieuwe technieken zoals de bandensparende as hebben ook geholpen om de interesse voor deze heftrucks te vergroten.”

De machines van Hyster staan erom bekend dat ze sterk en betrouwbaar zijn onder extreme omstandigheden en dat ze zorgen voor lage totale cost of ownership voor verschillende sectoren. “Duurzaamheid en lage cost of ownership zijn met name belangrijk voor kostbare apparatuur die 24/7 moet werken onder intensieve omstandigheden", zegt Wim.

Nijmegen Big Trucks AssemblyDankzij de aanzienlijke wijzigingen in de fabriek in Nijmegen kon de fabriek efficiënter werken en bijdragen aan hoge productievolumes. De afgelopen drie jaar is de focus gelegd op vijf belangrijke gebieden die de fabriek in Nijmegen helpen versterken. Dit initiatief heeft geholpen met het optimaliseren van de kosten, de productkwaliteit, de beschikbaarheid van de onderdelen en de snelheid waarmee problemen met de productie en bij de klant worden opgelost.

“Kwaliteit is aanwezig binnen elk aspect van onze business van design en productie tot de ondersteuning van onze producten”, aldus Wim. “Onze intelligente designs zijn gebaseerd op wat de toepassingen nodig hebben aan de hand van informatie uit de markt.”

Bij het truckontwerp wordt ook uitgebreid onderzoek onder klanten meegenomen. Elk nieuwe product van Hyster volgt van concept tot presentatie een zorgvuldig gestructureerd ontwikkelingsproces dat met elke stap bevestigt dat het product alle beoogde voordelen voor toekomstige gebruikers kan leveren.

Door uitgebreide testen en simulaties van de levenscyclus wordt de betrouwbaarheid van het truckontwerp geverifieerd, terwijl de nauwe samenwerking tussen productie en de functies marketing en service ervoor zorgt dat nieuwe producten kunnen worden gebouwd en voldoen aan de strenge kwaliteitsnormen.

Alle productielocaties van Hyster zijn ISO-gecertificeerd en maken gebruik van technologieën van wereldklasse en geavanceerde processen. Het kwaliteitsproces van Hyster wordt toegepast op elke stap van het productieproces.

In 1952 opende Hyster de eerste Europese fabriek in Nijmegen waar in januari 1953 met de productie werd begonnen. Dit was pas zes jaar nadat in 1946 de eerste fabriek voor de massaproductie van heftrucks werd geopend in Danville, VS. Vandaag de dag heeft Hyster wereldwijd productiefaciliteiten.

Ga voor meer informatie naar www.hyster-bigtrucks.com