Nieuw Telemetrie-aanbod Van Hyster

Hyster heeft een nieuw Wireless Access Monitoring System gepresenteerd: Hyster® Tracker, dat efficiënt vlootbeheer mogelijk maakt om veeleisende materials handling-werkzaamheden te ondersteunen zoals bij havens en terminals en toepassingen in de papier-, metaal- en zware industrie.

Hyster Tracker 1Het nieuwste telemetrie-aanbod van Hyster is ontworpen om de productiviteit te vergroten door de prestaties en het gebruik van de vorkheftrucks en containerhandlingtrucks bij te houden.

Het systeem kan gebruikt worden om via draadloze technologie belangrijke gegevens bij te houden over prestaties waardoor bij materials handling-werkzaamheden langer en productiever gebruik kan worden gemaakt van de sterke Hyster®-vorkheftrucks.

De Hyster® Tracker controleert de materials handling-vloot, bestuurt de bestuurderstoegang en helpt om te controleren of de bestuurderschecklist is ingevuld voor de ingebruikname.

Een aantal van de belangrijkste voordelen zijn apparatuurbescherming, kostenbeheer en kortere stilstandtijd alsmede het draadloos bijhouden van de kosten via het portaal HysterTracker.com waarmee u met een desktop, laptop of tablet verbinding kunt maken. Hyster® Tracker kan gekoppeld worden aan bestaande WIFI-bronnen.

“Het nieuwe Hyster® -vlootbeheersysteem biedt managers waardevolle informatie over de werking van en het onderhoud aan de Hyster®-vorkheftrucks waardoor de productiviteit wordt vergroot door middel van informatie,” aldus Francois Serfontein, Vice President Aftermarket EMEA.

Het Hyster® Tracker-systeem biedt drie verschillende niveaus van controle en verschillende functies waaronder draadloze controle, toegang en verificaties passend bij de toepassing.

Urenmeter, gebruikskosten, periodiek onderhoud, foutcodes en botsingen kunnen allemaal worden bijgehouden. Bij een botsing worden er bijvoorbeeld automatisch e-mails verstuurd en opgeslagen waardoor het eenvoudiger is om incidenten en bijbehorende productschade te beoordelen.

Via de toegangsfunctionaliteit kan de heftruck worden uitgeschakeld en is de bestuurderstoegang te controleren.

“De Hyster® Tracker kan de toegang beperken zodat alleen getraind personeel de apparatuur kan gebruiken” legt Francois Serfontein uit. “Hierdoor neemt de verantwoordelijkheid van de bestuurder toe wat kan helpen om het rijgedrag te verbeteren en waardoor schade aan de apparatuur en de voorraad bewezen afnemen.”

Om te voorkomen dat de bestuurders weglopen terwijl de heftruck loopt, schakelt de uitschakelfunctie het apparaat uit na een vooraf ingestelde periode nadat vastgesteld is dat de heftruck stationair loopt of is achtergelaten. Dit helpt tevens brandstof te besparen.

De draadloze controle omvat een Operator Pre-shift Checklist met volgfunctie voor een apparatuurcontrole aan boord gebaseerd op een prompt. Dit zorgt ervoor dat problemen zo snel mogelijk kunnen worden opgelost, waardoor kosten en potentiële stilstandtijd afnemen.

Hyster® Tracker kan worden gebruikt voor alle merken materials handling-apparatuur en maakt deel uit van het bredere aftermarket-aanbod van Hyster dat bestaat uit reserve-onderdelen, batterijen en extra oplossingen om de uitvoering van de werkzaamheden verder te verbeteren.

Het nieuwe systeem wordt officieel in de zomer van 2013 gelanceerd en is later in het jaar verkrijgbaar in Europa, het Midden-Oosten en Afrika.