Nieuwe Hyster-reachtruck onthuld

De nieuwe reachtruck van Hyster is op meerdere evenementen in Europa onthuld. Het nieuwe model brengt Hyster aan de top in het ontwerp van reachtrucks en het merk is nu een van de sterkste partners voor magazijnmachines over de hele wereld.

New-Hyster-Reach-Truck"Bij de meeste machineparken voor materials handling in magazijnen is de reachtruck de allerbelangrijkste machine," zegt Ralf Mock, Managing Director, EMEA voor NMHG. "Het nieuwste model van de Hyster®-reachtruck heeft een intelligent ontwerp en biedt betrouwbaarheid en lage cost of ownership voor veeleisende werkzaamheden overal ter wereld."

De nieuwe Hyster®-reachtruck kan ladingen tot een hoogte van 12,5 meter opheffen en is technisch geavanceerd, met een nieuw mastontwerp en een modulair bestuurderscompartiment.

Er zijn twee soorten masten, die zijn voorzien van innovatieve kenmerken. De restcapaciteit wordt tot op grotere hoogte gehandhaafd, dankzij het nieuwe gepatenteerde ontwerp van de mastkanalen. Het zicht is verbeterd omdat het totale mastkanaal minder breed is. De totale hoogte van de nieuwe Hyster-reachtruck kan lager zijn als de truck bijvoorbeeld door deuren en op aanhangers moet worden gereden.

"Voorheen zou je een truck van 2 ton nodig hebben, niet om 2 ton te kunnen opheffen, maar om een lager gewicht bij een hogere hefhoogte te bereiken,” zegt Robert O’Donoghue, Senior Product Strategy Leader, NMHG. "De nieuwe Hyster®-reachtruck biedt snellere hef- en daalsnelheden en een verbeterde restcapaciteit met minder wrijving tussen de mastdelen. Bij sommige werkzaamheden kan er een kleinere truck worden gespecificeerd, terwijl ze vroeger een grotere truck nodig hadden."

Met een rijsnelheid tot 14 km per uur en een hefsnelheid van 0,8 meter per seconde is de nieuwe Hyster®-reachtruck met succes bij diverse werkzaamheden getest, onder meer bij DHL en Renault trucks.

"Deze Hyster®-reachtruck is tot stand gekomen na uitgebreid onderzoek, testen, evalueren en feedback. We hebben de truck laten testen door 50 echte bestuurders en niet alleen door 1 of 2 productmanagers," vertelt Ralf Mock, NMHG Managing Director (EMEA). "We hebben de klant bij het volledige proces betrokken en naar de mening van ons netwerk van distributiepartners gevraagd."

Het bestuurderscompartiment is leverbaar in 4 chassisvormen; standaard, smal en twee voor inrijstellingen. Het chassis van het bestuurderscompartiment bestond voorheen uit één deel, maar nu is het driedelig, namelijk de basis, het bestuurderscompartiment en de bestuurdersbeschermkap.

Door het modulaire ontwerp zijn de productie en de voorziening voor vervangingsonderdelen vereenvoudigd. Als de bestuurdersbeschermkap bijvoorbeeld schade oploopt, kan dat ene deel worden vervangen zonder de rest van de behuizing te vervangen. Door het ontwerp van de cabine kunnen de bestuurderscompartimenten ook worden uitgewisseld, zodat een cabine met een nieuwe kap eenvoudig voor werkzaamheden in koelhuizen kan worden aangepast.

We gebruiken gemeenschappelijke onderdelen binnen het aanbod van Hyster zodat de machines gemakkelijker in onderhoud zijn.

De nieuwe reachtruck van Hyster heeft de beste ergonomie in zijn klasse met unieke intuïtieve kenmerken en functies voor de bestuurder.

Volgens onderzoek dat door Hyster is uitgevoerd stapt een bestuurder tijdens een dienst van 12 uur ongeveer 60 keer op en van een reachtruck en daarom is eenvoudig op- en afstappen in het ontwerp geïntegreerd, met twee speciale handgrepen en een brede, lage opstap. Eenvoudige toegang en een ruim, comfortabel bestuurderscompartiment zorgen dat de bestuurder harder en sneller kan werken en wordt vermoeidheid tegengegaan door meer comfort.

Speciaal voor de bestuurder is de nieuwe Hyster®-reachtruck van diverse nieuwe onderdelen voorzien, zoals een nieuwe verstelbare armsteun en stuurkolom, nieuwe motoren (tractie/pomp/besturing), een nieuw Premium-display en een nieuw minihendelsysteem op de serie elektrische trucks met contragewicht van Hyster. Optioneel is er een joystick verkrijgbaar.

Ter verbetering van de snelheid en nauwkeurigheid kan een optioneel laserpositioneringssysteem een lichtstraal in de stelling schijnen als de lading boven de vrije hefhoogte wordt opgeheven (ongeveer 2 m). NACCO Materials Handling Group is momenteel het enige bedrijf dat deze optie in Europa aanbiedt.

Er worden gemeenschappelijke functies op de contragewichttrucks en reachtrucks van Hyster gebruikt, waardoor bestuurders eenvoudig tussen de verschillende soorten machines kunnen wisselen.

"Betrouwbaarheid is een kenmerk dat alle machines van Hyster delen. We werken samen met onze magazijnklanten om het juiste product te specificeren dat aan de vereisten van hun toepassing voldoet en we bieden aanvullende diensten, waardoor we betrouwbaarheid kunnen bieden bij zware en intensieve werkzaamheden," zegt Ralf Mock. "Via een netwerk van distributiepartners bieden we wereldwijd capaciteit, een krachtige serviceondersteuning en een sterke, plaatselijke infrastructuur."