NORGATEC Handelsgesellschaft Neemt De Distributie Van Hyster-Producten Over In Noord-Duitsland

Vanaf 2014 neemt NORGATEC Handelsgesellschaft mbH in Noord-Duitsland de distributie en de aftersalesservice over van Hyster-vorkheftrucks, na hun benoeming als dealer. Met 25 servicecentra is NORGATEC één van de sterkste en meest ervaren leveranciers in de regio.

Andreas Küstermann“We hebben aan NORGATEC een sterke partner die ons met succes zal ondersteunen bij de uitbreiding van ons dealernetwerk”, aldus Ralf Mock, Managing Director NMHG EMEA en General Manager van Hyster in Neu-Isenburg. “Zo leggen we de basis voor de strategische ontwikkeling van ons onafhankelijke netwerk van dealers in Duitsland, waaraan we blijven bouwen.” NORGATEC zorgt naast de distributie en aftersalesservice van Hyster-vorkheftrucks ook voor de levering van reserve-onderdelen en biedt tevens lease- en financieringsprogramma's.

Vele jaren ervaring als volledige-serviceprovider

NORGATEC is in 1993 opgericht en is gevestigd in Hamburg. Er werken momenteel 55 mensen waaronder 25 servicemonteurs met vele jaren ervaring met vorkheftrucks. Het bedrijf heeft een sterke positie in de haven van Hamburg en ondersteunt klanten met servicecentra door heel Noord-Duitsland. "We zijn ervan overtuigd dat de brede reeks van Hyster bestaande uit 140 modellen snel zal worden overgenomen door de bestaande klanten van NORGATEC en Hyster," aldus Andreas Küstermann, Managing Director bij NORGATEC. "Het is ons doel om via onze samenwerking met Hyster, ons marktaandeel in de regio te laten groeien." Küstermann, die NORGATEC al leidt sinds de oprichting van het bedrijf twintig jaar geleden, wil zich graag concentreren op professional consultancy en de servicekant van de business. "Het is voor ons van essentieel belang dat we de constante beschikbaarheid van vorkheftruckapparatuur kunnen garanderen aan de klant.” Daarom is NORGATEC al vele keren erkend als "Dealer van het jaar" en is het bedrijf zelfs onderscheiden als "Internationale dealer van het jaar”.

Ralf Mock Verdere uitbreiding van het dealernetwerk

Voor Hyster is dit nieuwe partnerschap een belangrijke stap voor de verdere uitbreiding van het dealernetwerk. Het bedrijf is vandaag de dag de grootste fabrikant ter wereld van heftrucks en de producten worden verkocht via exclusief aangewezen, onafhankelijke partners. "Dit is een spannende tijd voor Hyster, en NORGATEC is tot nu toe het beste voorbeeld van de robuuste strategie die ons plan onderbouwt voor blijvend en langdurig succes op de Duitse markt, aldus Ralf Mock.