Productie Van Nieuwe Hyster-reachtruck In Fabriek Masate Gestart

In de NMHG-fabriek in Masate (Italië) is de productie van de nieuwe Hyster®-reachtruck gestart. Onlangs waren internationale journalisten uitgenodigd voor een evenement waar ze meer leerden over het ontwerp, de kwaliteit en de nieuwe magazijnwereld van Hyster.

Production Starts On New Reach Truck"De nieuwe Hyster-reachtruck is een zeer robuust en betrouwbaar product dat hoge prestaties levert met een uitzonderlijk mastontwerp dat hogere hef- en daalsnelheden mogelijk maakt," vertelt Michele Corini, fabrieksmanager in Masate. "Het is een zeer stabiele truck waarbij veel aandacht is besteed aan de ergonomie voor de bestuurder, van een eenvoudige opstap en speciale handgrepen tot de minihendelbediening en de sterke, verstelbare stuurkolom."

De activiteiten op het gebied van magazijnmachines van NMHG zijn sinds 1996 jaarlijks met gemiddeld 14 % gegroeid en de nieuwe reachtruck is een belangrijke mijlpaal voor het bedrijf. Ter voorbereiding op de productie van de nieuwe reachtruck is de fabriek in Masate in de zomer van 2013 vier weken gesloten geweest. In die vier weken zijn de technologieën en de indeling van de nieuwe montagelijn gepland en opgesteld.

"Elk jaar worden er hier in Masate ongeveer 20.000 eenheden gebouwd," vertelt Michele Corini. De locatie van de fabriek in Masate (vlak bij Milaan) beslaat een oppervlak van 35.000 vierkante meter, er werken 250 permanente werknemers en er kunnen 85 trucks per dag worden gebouwd. "We zijn blij dat we na jaren van ontwerpen en talloze testen door klanten eindelijk kunnen beginnen met de productie van de meest geavanceerde Hyster-reachtruck ooit."

Elk nieuw product van Hyster volgt van concept tot presentatie een zorgvuldig gestructureerd ontwikkelingsproces, dat onder meer bestaat uit stappen waarin wordt bevestigd dat het product alle beoogde voordelen voor toekomstige gebruikers kan leveren.

Ook de VNA-trucks van Hyster (Very Narrow Aisle) worden in Masate geproduceerd, net als de orderverzamelaars voor hoog, middelhoog en laag niveau, stapelaars en elektrische pallettrucks. De faciliteiten omvatten onder meer een productontwikkelingscentrum en een uitgebreid testgebied.

Aan de hand van strenge testen en simulaties van de levenscyclus wordt de betrouwbaarheid van het truckontwerp geverifieerd, terwijl de nauwe samenwerking tussen productie en de functies marketing en service ervoor zorgt dat nieuwe producten kunnen worden gebouwd en voldoen aan de strenge kwaliteitsnormen.

"Alle productielocaties van Hyster zijn ISO-gecertificeerd en maken gebruik van technologieën van wereldklasse en geavanceerde processen," aldus Michele Corini. "Het kwaliteitsproces van Hyster wordt toegepast op elke stap van het productieproces voor elk deel van de machines."

Het testen van de producten is een belangrijk onderdeel van het productieproces. Bij Masate is een testbaan van 50 meter gebouwd waar machines zoals de nieuwe Hyster-reachtruck uitgebreid kunnen worden getest. Zo worden onder meer de energie-efficiëntie, de hef- en rijsnelheden, de productiviteit en de stabiliteit getest. Producten uit Klasse III worden getest op een 'rollende baan' die automatisch en niet handmatig wordt gecontroleerd en getest.

"Een van onze belangrijkste boodschappen is dat wij leveren ‘from Promise to Proof’," vertelt Michele Corini. "Door onze strenge kwaliteitstesten ontwikkelen we producten waarvan we weten dat ze betrouwbaar zijn en dat ze lage cost of ownership bieden. Ter ondersteuning van de testen die we tijdens de ontwikkeling uitvoeren volgen we ook op met de klanten, om van hen resultaten over het gebruik bij echte toepassingen te krijgen, het 'bewijs' dat we aan de rest van de wereld kunnen laten zien.

Ander bewijs van de kwaliteitsprocessen is het aantal prijzen dat de NMHG-fabriek in Masate de laatste jaren in ontvangst heeft genomen. Dit zijn onder meer de DFT-certificatie voor het Demand Flow Technology-systeem dat binnen het hele bedrijf wordt gebruikt, ISO 9001- en ISO 14001-certificatie en drie regionale Training Awards. In 2013 kreeg de fabriek ook de OHSAS 18001-certificatie.

De fabriek in Masate levert niet alleen Hyster-magazijnmachines voor Europa, maar ook aan het Midden-Oosten, Afrika, Brazilië, Azië en het Stille-Oceaangebied en China.

Michele Corini ging in 2000 bij NMHG aan de slag als Manufacturing Engineer en werd in maart 2010 fabrieksmanager van Masate.