Trekker geïntroduceerd door Hyster

Hyster Europe kondigt met trots een nieuwe elektrische trekker aan, de LO5.0T.  Deze nieuwe trekker heeft een trekcapaciteit van 5 ton en is geschikt voor de levering van materiaal aan productielijnen, waardoor deze machine ideaal is voor de auto- en de technische industrie en voor andere toevoerwerkzaamheden.

Introduction Tow TractorDe nieuwe trekker van Hyster kan 5 ton aan massa slepen en heeft een krachtige acceleratie en een maximale rijsnelheid van 7,0 km/u bij belasting en 12,0 km/u zonder belasting. De LO5.0T heeft een krachtige AC-tractiemotor van 2,6 kW, een batterij van 24 V (465 of 620 Ah), een functie voor regeneratief remmen en biedt een uitstekende energie-efficiëntie en lage bedrijfskosten.

Het intelligente ontwerp omvat een universele flens die geschikt is voor diverse soorten koppelingen zodat deze machine de ideale oplossing is voor een groot aantal toepassingen.  Bijvoorbeeld bij de montage en levering van onderdelen in de auto-industrie, in industrieën met aanvoer van onderdelen via lopende band, bij distributie van post en pakketten, voor transport, bij diensten in de gezondheidszorg en voor distributie bij groothandels.

De trekker is gebaseerd op de onlangs gepresenteerde laagheffende orderverzamelaar van Hyster en is voorzien van, een zeer goed ontvangen, scooterbediening voor de bestuurder. De scooterbediening met vingertipbediening is gemonteerd op een gekantelde plaat zodat de bestuurder zijn arm en schouder minder hoeft te bewegen en minder snel vermoeid raakt.

Het comfortabele werkplatform heeft een opstaphoogte van 150 mm en is 520 mm breed. Dit maakt het werken gemakkelijker, ook door het gemakkelijk in- en uitstappen, waardoor de bestuurder minder hoeft te bewegen en zo kostbare tijd bespaart.  Daarnaast kan de bestuurder de trekker dankzij de kruipsnelheidsfunctie naar de volgende locatie bewegen zonder dat hij op de truck hoeft te stappen.

De prestatie-instellingen, zoals de snelheidsbeperking in bochten, kunnen via de console door een onderhoudsmonteur worden aangepast.  De prestaties van de trekker kunnen dus worden afgestemd op iedere toepassing, zodat de machine de beste prestaties tijdens een lange dienst levert.  Intensieve testen in de praktijk hebben aangetoond dat de LO5.0T een zeer betrouwbaar model is met een robuust stalen frame, IP65-regelaars en uitstekende toegang tot de onderhoudspunten.  De elektrische onderdelen zijn gemonteerd op een uniek ondersteuningspaneel dat met drie bevestigingen is bevestigd voor snelle toegang.

De nieuwe trekker kan worden geleverd met diverse opties voor de aandrijfwielen, zodat de klant de optie kan kiezen die het beste bij de toepassing past. Hyster biedt diverse opladers en drie verschillende opties voor zijdelingse batterijwisseling.

De truck is aangepast beschikbaar voor gebruik in koelhuizen en is verkrijgbaar met twee startsystemen: een contactschakelaar met sleutel of een toetsenpaneel.

De producten van Hyster worden ondersteund via een groot netwerk van geautoriseerde distributiepartners met dekking en deskundige service in Europa, het Midden-Oosten en Afrika (EMEA), Noord- en Zuid-Amerika, Azië en landen aan de Grote Oceaan. Dankzij dit netwerk kunnen onze klanten hun productiviteit en efficiëntie verhogen en de totale gebruikskosten verlagen.