Upgrades voor Hyster Spacesaver-vorkheftruck

Upgrades for Hyster Spacesaver forkliftDe Hyster® 2-3.5 ton Spacesaver-serie -vorkheftrucks met LPG is uitgebreid met een krachtige nieuwe motor, nieuwe mastdesigns en andere functies voor het leveren van betere prestaties en betrouwbaarheid bij het werken in smalle magazijnruimtes.

"Ruimte is voor veel magazijnmanagers een probleem, met name tijdens drukke perioden", aldus David Rowell, Product Marketing Manager. "We hebben de Hyster Spacesaver-heftruck uitgebreid voor hetzelfde hefvermogen als de vertrouwde Hyster® Fortens® op luchtbanden, maar met een compacter frame van iets meer dan een meter breed."

De Hyster S2.5FT beschikt nu over de nieuwe 2.5L Kubota LPG-motor, voor superieure prestaties en de mogelijkheid om meer ladingen te kunnen verplaatsen en efficiënter dan andere LPG-motoren.

"Ongeacht of er levensmiddelen of elektronische producten moeten worden verplaatst, de verbeterde motormanagementbediening en responsieve hydrauliek geven de bestuurder een unieke controle in krappe ruimtes", zegt hij.

De 2,5 ton Hyster Spacesaver is één van de kleinste LPG-trucks op de markt en heeft kleine volrubberen wielen en banden, hetgeen resulteert in een voetafdruk gelijk aan een 1,8 ton heftruck.  Het compacte ontwerp bespaart ruimte die gebruikt kan worden voor extra opslag in veeleisende toepassingen, zoals papier-, hout-, metaal-, productie- en logistieke toepassingen, en heft aanzienlijk grotere ladingen voor een hogere opslagdichtheid.

Hyster heeft onlangs een upgrade doorgevoerd voor het mastdesign wat resulteert in een snellere daalsnelheid van de mast en een groter venster via de mast voor het optimaliseren van het 180 graden panoramisch gezichtsveld van de bestuurder.

In magazijngangpaden zo klein als 3683 m kunnen met de nieuwe vorkenverstel/sideshift-optie, de vorken snel en eenvoudig worden verplaatst zonder uit de heftruck te stappen.  Het design van het voorzetapparaat heeft een geïntegreerd vorkenbord voor een hogere restcapaciteit.

Vergelijkbaar met de Hyster Fortens, is de Spacesaver één van de meest zuinige heftrucks op de markt.  De heftrucks worden vanuit de Craigavon fabriek in Noord-Ierland al verzonden in de "ECO-eLo" (brandstofzuinige) modus, maar de bestuurders kunnen de standaard bedieningsmodus "HiP" of de "ECO" modus aanpassen aan de specifieke toepassing.

De Hyster Spacesaver biedt veel voordelen van de standaard Fortens-reeks, zoals een superieure bestuurdersomgeving, lage levensduurkosten, bewezen betrouwbaarheid en een uitstekende manoeuvreerbaarheid.

Een volledige reeks Hyster Spacesaver-heftrucks is beschikbaar met een hefvermogen van 2 tot 7 ton en wordt ondersteund door een wereldwijd netwerk van lokale Hyster-distributiepartners.