‘Winstgevend Lage Uitstoot’ Uitgebreid Naar Nieuwe Hyster H8-16xm-reeks

De nieuwe Hyster® H8-16XM-vorkheftrucks verbruiken aanzienlijk minder brandstof bij het uitvoeren van meer werkzaamheden dan de modellen van de vorige generatie.

Hyster H8-16XM-6 RangeIn navolging op de benadering van Hyster voor containerhandlingtrucks met een lage uitstoot, is deze serie Hyster® Big Trucks van de negende generatie met een hefcapaciteit van 8-16 ton ontworpen voor gebruik bij veeleisende toepassingen, zoals bij havens en terminals, de mijnbouw, de bouw, de papierindustrie, logistiek en de zware industrie.

Er kunnen aanzienlijke brandstofbesparingen tot 17 % worden bereikt als de kleinere H8-12XM-6-serie wordt gebruikt, dankzij het juiste formaat motor en geavanceerde ECO-eLo controlesystemen die nu verkrijgbaar zijn voor alle Stage IIIB-configuraties. Er zijn brandstofbesparingen van 10 % behaald met de H13-16XM-6- en H10-12XM-12EC-series.

De high performance Cummins-dieselmotor in combinatie met de nieuwe dubbele hydraulische pomp kan een 20 % hogere beladen hefsnelheid bereiken. De Hyster® H8-12XM-6- en H13-16XM-6-dieselvorkheftrucks beschikken over lastdetecterende hydraulica.

“In de zware industrie wordt de maximale belasting niet altijd constant bereikt tijdens een dienst”, zegt Chris van der Werdt, Sales Manager voor Hyster® Big Trucks. “Door de introductie van lastdetecterende hydraulica is er minder vervuiling, minder lawaai, een lagere werktemperatuur en een betere brandstofefficiëntie.”

Het verbeterde koelvermogen helpt om de temperatuur van de hydraulische olie verder te verlagen. “Deze ontwikkelingen hebben geholpen om de bedrijfskosten verder te verlagen en hebben de betrouwbaarheid verhoogd”, zegt Chris die uitlegt dat werken bij een lagere olietemperatuur kan helpen om de levensverwachting van de hydraulische slangen en afsluitingen te verbeteren en dat een geavanceerd filtersysteem de belangrijkste componenten beschermt tegen potentieel schadelijke vervuiling. Ook zijn alle modellen voorzien van de beschermsystemen voor de motor en transmissie met natte schijfremmen die de gebruikskosten helpen verlagen.

Voor de bestuurder biedt de Hyster® ‘Vista™’-bestuurderscabine uitstekend comfort, een uitmuntende ergonomie, een laag geluidsniveau en een uitstekend zicht op zowel de vorken als de zij- en achterkant.

Hyster H8-16XM Brick and Block Application"Wij geloven dat deze truck de beste allround zichtbaarheid en ergonomie biedt die momenteel op de markt verkrijgbaar is", voegt Chris toe.

Voor alle modellen kan worden gekozen voor brandstofbesparende opties, zoals een snelheidsbegrenzer (topsnelheid plus variabele snelheid), een uitschakelfunctie bij lege stoel met variabele tijdvertraging en zeer duurzame radiaalbanden met een lage rolweerstand. (Stage IIIA-versies zijn nog verkrijgbaar voor de hele modelreeks voor niet-gereguleerde markten.)

De fabriek in Nijmegen waar Hyster® Big Trucks worden gemaakt, viert in 2013 60 jaar Big Truck-productie.