10 Kenmerken Van De 2019 Hyster® Fortens®-Vorkheftruck

fortens-250Hyster H2.0-3.5FT ICE-heftrucks zijn nu beschikbaar met standaard toegevoegde waarde voor algemene voordelen voor veeleisende werkzaamheden in de hele toeleveringsketen. Matthew Allen, Product Manager voor Hyster Europe, deelt zijn keuze voor tien kenmerken en opties van de heftruck die allround voordelen bieden in industriële toepassingen voor 2019 en daarna.

1. Chauffeurscomfort

Het heftruckaanbod van Hyster Fortens met een capaciteit van 2-3,5 ton heeft zich in de loop van de tijd ontwikkeld om de individuele toepassingsbehoeften te ondersteunen en allround voordelen te bieden.  Een van de belangrijkste overwegingen is het comfort van de chauffeur want dit kan de productiviteit beïnvloeden, vooral tijdens lange diensten. Geschikt voor werkzaamheden van elke omvang, Hyster® Fortens®-heftrucks hebben een ruime chauffeurscabine en ergonomische luchtgeveerde stoel die voor een comfortabele werkomgeving zorgen.

Het slimme ontwerp van de truck helpt de lichaamstrillingen en het geluidsniveau laag te houden, de cabine is gemakkelijk toegankelijk, de bestuurder heeft optimaal zicht rondom en de bedieningselementen zijn handig geplaatst; dit draagt allemaal bij aan het comfort van de bestuurder en het bevordert de productiviteit.

2. Betrouwbare transmissie

Een betrouwbare transmissie beschermt de heftrucks tegen grote schade bij intensieve 24/7 toepassingen.  De optionele Hyster® DuraMatch™-transmissie op de FT-serie wordt elektronisch gecontroleerd en beschermd en ondersteunt de meest intense 2-3 ploegendiensten, zeven dagen per week.

Wanneer het gaspedaal wordt losgelaten, verlaagt de DuraMatch™-transmissie automatisch de heftrucksnelheid, waardoor de aandrijflijn wordt beschermd en de slijtage van banden en remmen wordt beperkt, terwijl de rijrichting soepel kan worden veranderd.
3. Rijhulp

Goed bewustzijn en zicht zijn essentieel, vooral bij werkzaamheden met veel heftrucks of gebieden waar voetgangers naast voertuigen werken. Verschillende functies zijn nu standaard beschikbaar op de Hyster® 2-3.5FT-serie om chauffeurs extra ondersteuning te bieden.

De LED-verlichting is een aanvulling op het ontwerp van de heftruck om het zicht te optimaliseren, terwijl er ook een wachtwoordfunctie beschikbaar is voor de chauffeur om de beveiliging ter plaatse te verhogen.

Om bestuurders te helpen bij de nauwkeurige plaatsing van ladingen op hoogte, is de Return To Set Tilt nu opgenomen wanneer de optie TouchPoint e-hydraulica wordt besteld en als de DuraMatch™-transmissie wordt besteld, worden ook anti-terugrol op hellingen, aandrijfbeveiliging en een standaardsnelheidbegrenzer inbegrepen.

Voor sommige toepassingen kan de optie van een panoramische spiegel en lampen om voetgangers te waarschuwen helpen om het bewustzijn te vergroten, met name als de heftrucks werken in gebieden waar andere heftrucks en voetgangers aanwezig kunnen zijn.

4. Lage totale cost of ownership

Ongeacht de toepassing worden Hyster® Fortens®-heftrucks ontworpen voor maximale productiviteit, lage gebruikskosten en langere onderhoudsintervallen. De natte remmen worden bijvoorbeeld beschermd tegen zware, vuile omgevingen, waardoor het onderhoud aan de remmen wordt geminimaliseerd.

De ECO-eLo-modus voor brandstofefficiëntie kan worden gebruikt om het brandstofverbruik met 20 % te verlagen, terwijl het Auto-Deceleration-Systeem voor tot 50 % minder slijtage aan banden en remmen kan zorgen. Pit Stop Line-banden kunnen ook het gebruik van banden maximaliseren en zo de kosten beperken.

Het lastafhankelijke hydraulische systeem is ook beschikbaar, dit helpt de productiviteit te verhogen en het brandstofverbruik te verlagen, hetgeen verder bijdraagt aan lagere algemene bedrijfskosten.

5. Hyster-vlootmanagement

De Hyster Tracker-telematica, die kan worden besteld voor montage in de fabriek of later kan worden geplaatst via de lokale Hyster®-distributiepartners, kan de uptime en winstgevendheid verder verhogen. Door de controle op het gebruik van Hyster® Fortens®-heftrucks, kunnen bedrijven het juiste aantal heftrucks identificeren dat nodig is voor de specifieke toepassing, of beter gebruik maken van hun vloot om de productiviteit te maximaliseren.

De optie Hyster Tracker kan ook worden gebruikt voor het monitoren en plannen van reparatie en onderhoud aan de vorkheftrucks, het minimaliseren van ongeplande downtime en inzicht in de totale cost of ownership voor efficiënt kostenbeheer.

6. Betrouwbare motor

Een betrouwbare motor vormt de kern van een betrouwbare en productieve heftruck. Met betrouwbare, krachtige motoren zijn Hyster® Fortens® H2.0-3.5FT-modellen beschikbaar die geschikt zijn voor binnen- en buitengebruik, met diesel- en LPG-opties.

Deze robuuste heftrucks zijn ontworpen om consistent te presteren binnen meerdere uitdagingen en hebben bewezen dat ze continu kunnen heffen in intensieve toepassingen, op steile hellingen en lang kunnen werken in stoffige omgevingen. Bovendien is de Hyster® H2.0-3.5FT-serie beschikbaar met Kubota- of PSI-motoren met een lage emissie die voldoen aan de Stage V-emissiewetgeving.

7. Afgestemd op de toepassing

De Hyster® 360-graden productreeks biedt apparatuur die voldoet aan de specifieke eisen van de toepassing, waaronder een reeks hulpstukken die zorgvuldig op de toepassing zijn afgestemd om zo de efficiëntie te verhogen. We bieden nu bijvoorbeeld een in de fabriek gemonteerde optie aan op multi-pallethandlers en rotatorbevestigingen voor de Fortens® om de kwaliteit te helpen beheersen.

8. Aanpassingsopties

Er is een breed scala aan oplossingen voor maatoplossingen beschikbaar die allround voordelen bieden in intensieve industriële toepassingen, zoals weegsystemen, overbelastingsdetectie, intelligente veiligheidsgordel, bescherming tegen weersinvloeden en airconditioning in de cabine.

Voor toepassingen met hoge ladingen, zoals vaak worden aangetroffen in toepassingen in de drank- en houtindustrie, verbetert een verhoogde cabine het zicht en voor werkzxaamheden die ATEX-conformiteit vereisen, zijn er verschillende oplossingen op maat beschikbaar.

Het team van Hyster Special Engineering biedt ook op maat gemaakte oplossingen voor de Hyster® FT-serie om aan een groot aantal specifieke behandelingsbehoeften te voldoen.

9. Hoogwaardige hydrauliek

Lekkende hydraulische vloeistof veroorzaakt onnodige downtime tijdens drukke en veeleisende werkzaamheden en heeft gevolgen voor de productiviteit. Om de betrouwbaarheid te vergroten, beschikken Hyster® Fortens®-heftrucks over probleemloze hydraulische systemen met lekvrije O-ring-afdichtingen, standaard gemonteerd, en hydraulisch vermogen op aanvraag, geleverd door pompen met variabele opbrengst.

10. Garantievoorwaarden

De garantievoorwaarden zijn vaak een goede indicator voor de betrouwbaarheid bij het selecteren van een heftruck.  De garantie voor modellen in de Hyster® H2.0-3.5FT-serie is onlangs verlengd tot 2 jaar of 4000 uur. In de fabriek gemonteerde hulpstukken worden geleverd met een keuze uit een garantie van twee jaar of 4000 uur.

Gecombineerd met de andere uitgebreide voordelen van de H2.0-3.5FT-serie, biedt dit een betrouwbare 360-gradenoplossing om aan de eisen van de toepassingen te voldoen.

Ga voor meer informatie naar www.hyster.eu.