360 Graden Toevoegingen Breiden Hyster® Fortens® Allround Voordelen Uit

ft-250De toegenomen vraag en diversiteit in materials handling is volgens Hyster Europe de drijvende kracht achter de ontwikkeling van oplossingen die verder gaan dan heftrucks.  Om de robuuste reeks Hyster® Fortens® ICE-heftrucks met een capaciteit van 2-3,5 ton te vergroten, zijn er nu op de 2019-modellen een breed scala aan oplossingen en aanpassingen verkrijgbaar die zijn afgestemd op specifieke toepassingsbehoeften.

"Hyster® H2-3.5FT-heftrucks bewijzen keer op keer dat ze betrouwbaarheid, kracht en comfort leveren bij de meest intensieve werkzaamheden, met lage totale cost of ownership, aldus Matthew Allen, Product Manager voor Hyster Europe.  "Klanten hebben echter steeds vaker specifieke oplossingen nodig die voldoen aan hun specifieke toepassing of branchevereisten."

De reeks toevoegingen voor de Hyster® Fortens®-serie ondersteunt werkzaamheden in de hele toeleveringsketen en helpt bedrijven om de voordelen 360-graden te ervaren.

“Om bijvoorbeeld voetgangers te waarschuwen voor een naderend voertuig in drukke magazijnen met blinde kruispunten of omgevingen met veel lawaai, kan op de voorkant, achterkant of beide kanten van de Hyster® Fortens®-heftrucks verlichting worden gemonteerd die voetgangers waarschuwt”, aldus Matthew.

Een optie projecteert automatisch wanneer de heftruck rijdt een blauwe lichtstraal op de vloer die de aanwezigheid en rijrichting van de heftruck aangeeft. Andere extra opties zijn de rode zonelichten aan weerszijden van de heftruck om aan voetgangers aan te geven welke afstand ze tot de heftruck moeten houden.

Er kunnen ook intelligente, goed zichtbare veiligheidsgordels worden aangebracht op de nieuwe H2-3.5FT-trucks, waardoor managers niet alleen kunnen controleren of de chauffeurs de veiligheidsgordel dragen maar het draagt ook bij aan de bewustwording van de vorkheftruckchauffeurs onder de voetgangers.

Om de zichtbaarheid in omgevingen met weinig licht te vergroten, worden de Hyster® H2.0-3.5FT-heftrucks nu standaard geleverd met LED-verlichting die bestand is tegen de schadelijke effecten van barre weersomstandigheden en tegen schokken en trillingen.

Een panoramaspiegel is een andere beschikbare optie en vormt een aanvulling op het intelligente ontwerp van de heftruck en de mast die het zicht naar voren en achteren optimaliseert.

"Voor werkzaamheden in meerdere ploegen met een groot aantal bestuurders waarbij de bestuurders vaak in en uit de heftruck moeten stappen, is het belangrijk om bij te houden wie welk voertuig gebruikt", zegt Matthew.

In de H2.0-3.5FT-reeks is nu standaard een wachtwoordfunctie voor de chauffeurs opgenomen die het gebruik van heftrucks kan beperken tot alleen getrainde en bepaalde chauffeurs.  Dit voorkomt ontoegestaan gebruik binnen het bedrijf en er wordt bijgehouden wie welke heftruck gebruikt voor meer verantwoordelijkheid.

Dit kan verder worden ondersteund met de toevoeging van het Hyster Tracker-telematicasysteem, dat niet alleen de toegangscontrole door de chauffeur kan ondersteunen, maar ook kan worden gebruikt om de voordelen van een beter gebruik van de heftruck en kostenbewaking te bieden.

De robuuste Hyster® H2.0-3.5FT LPG-aangedreven vorkheftrucks zijn ontworpen voor gebruik binnen en buiten en zijn ideaal voor het verplaatsen van goederen tussen buitengebieden en overdekte magazijnen en productiegebieden.

Om deze werkzaamheden binnen en buiten te verbeteren, waarbij ook vaak variabele snelheidslimieten van toepassing zijn, detecteert een daksysteem van Hyster het wanneer de heftruck zich onder een plafond bevindt, waardoor de verplaatsing van de truck wordt beperkt tot een vooraf bepaalde rijsnelheid. Dit helpt om de infrastructuur, zoals binnenvloeren, tegen schade te beschermen, terwijl de snelheidsgrenzen binnen het bedrijf worden gerespecteerd.

Een standaard snelheidsbegrenzer, die eenvoudig kan worden ingesteld door een supervisor, kan ook standaard worden meegeleverd met alle nieuw bestelde H2.0-3.5FT-heftrucks.

Voor meer informatie over de uitgebreide reeks 360-oplossingen voor de Hyster® 2-3,5-ton Fortens®-heftruckreeks, inclusief nieuwe motoren die beschikbaar zijn voor naleving van de Stage V-emissienormen in bepaalde markten, gaat u naar www.hyster.eu.