5 Factoren Die Van Invloed Zijn Op Intern Transport in De Chemische Toeleveringsketen

250 - 5 factorsVeel externe factoren die invloed hebben op de intern transport-activiteiten in de chemische toeleveringsketen, zijn niet direct duidelijk. Mark Nailer, Industry Manager voor Hyster Europe, bespreekt een aantal van de onverwachte, maar zeer belangrijke trends in de sector waarmee rekening moet worden gehouden bij toepassingen in de chemische industrie.

Bedrijven maken in veel verschillende stadia van de chemische toeleveringsketen gebruik van intern transport, van het transport van grondstoffen tot het doseren tijdens de productie en de opslag en distributie van eindproducten, zoals agrarische producten, verf en toevoegingen voor levensmiddelen.  Hoewel deze toepassingen afhankelijk zijn van Hyster®-heftrucks voor efficiëntie, nauwkeurigheid en lage cost of ownership, zijn ze ook op zoek naar ondersteuning bij het overwinnen van andere belangrijke uitdagingen die van invloed zijn op de chemische industrie.

1. Het verminderen van de hoeveelheid plastic

De maatschappij, de industrie en de overheid streven er steeds meer naar om het gebruik en de productie van plastic te verminderen. Op EU-niveau zal een richtlijn die in 2021* in werking treedt, bepaalde wegwerpkunststoffen verbieden en de Britse regering is van plan om belasting te heffen op kunststof verpakkingen en wil ook 40 miljoen Britse pond investeren in het terugdringen van plastic en het verhogen van de recycling**.  Aangezien de productie van kunststoffen meer dan een derde van de activiteiten van de chemische industrie*** uitmaakt, moeten de toepassingen geoptimaliseerd worden.

Met onze deskundige distributiepartners werken we nauw samen met onze klanten om de beste oplossingen aan te bevelen.  Onze Hyster®-magazijnsimulator kan bijvoorbeeld helpen bij het identificeren van operationele problemen en mogelijke oplossingen of verschillende manieren van werken testen. Dit biedt een gedetailleerde operationele prognose om bedrijven die chemicaliën opslaan of vervoeren te helpen een weloverwogen beslissing te nemen – zelfs als dat betekent dat we minder heftrucks moeten aanbevelen!

2. Het streven naar schonere en groenere werkzaamheden
De openbare perceptie over bedrijven in de chemische toeleveringsketen is vaak dat ze 'vies’ zijn en een grote bijdrage leveren aan de vervuiling. Veel van onze klanten in deze sector zetten zich echter in om hun impact op het milieu te verminderen. Dit is meteen ook de drijvende kracht achter de vraag naar elektrische vorkheftrucks van Hyster® met nul uitstoot, met name heftrucks met lithium-ion batterijen.

Lithium-ion heeft geen zuur dat zou kunnen uitstromen en geen dampen – waterstof en andere gassen kunnen worden geproduceerd door loodzuur – die ongewenst zijn voor ‘schonere en groenere’ werkzaamheden. Lithium-ion biedt ook andere voordelen bij de juiste toepassing, zoals minder onderhoud, lagere totale kosten van de batterij en eenvoudigere bediening dankzij de mogelijkheid om de batterijen op te laden.

Om verdere ondersteuning voor een lagere uitstoot, levert Hyster Europe ook Stage V-motoren op verschillende FT- en XT ICE- vorkheftrucks, waardoor ze schoner zijn dan ooit tevoren.
Hoewel fossiele brandstoffen en batterijen nog steeds de populairste keuze zijn, kunnen brandstofcellen in bepaalde toepassingen met de juiste infrastructuur een geschiktere energieoptie zijn. Hyster Europe ontwikkelt momenteel samen met brandstofcelproducent Nuvera oplossingen voor klanten in de chemische industrie.

3. De honger naar "Big Data"
In het Logistics 4.0-landschap richten bedrijven zich steeds meer op het vastleggen en analyseren van 'big data' om de bedrijfsvoering te informeren.  De chemische toeleveringsketen vormt hierop geen uitzondering. In een concurrerende sector waar organisaties altijd graag innoverend willen zijn, integreren fabrikanten hun besturingssystemen nu vaak met blockchain-technologie voor meer efficiëntie en veiligheid.

Voor het intern transport betekent dit dat er meer behoefte is aan data die in deze systemen moeten worden ingevoerd.  Veel klanten in de farmaceutische, petrochemische en agrichemische sector maken gebruik van de telematica van Hyster Tracker om essentiële gegevens te verstrekken over de prestaties van de chauffeur, het specifieke gebruik van de heftruck, de brandstofemissies, de locatie van de vloot en de stilstandtijd.

Hyster Tracker maakt het ook mogelijk om botsingen te detecteren, te rapporteren en te registreren en om efficiënt te reageren op foutcodes. Bovendien biedt het onlineportaal van het systeem ook een manier om de vlootkosten van intern transport-apparatuur te verzamelen en te analyseren om de werkelijke totale eigendomskosten te zien.

4. De opkomst van de robot
In de chemische toeleveringsketen worden vaak kostbare grondstoffen en eindproducten verwerkt, waardoor schadebeperking de hoogste prioriteit heeft.  Als gevolg hiervan neemt het gebruik van geautomatiseerde oplossingen toe om de 'menselijke factoren' weg te nemen. Uit onderzoek is namelijk gebleken dat de Europese productieactiviteiten wereldwijd de hoogste dichtheid aan industriële robots hebben.*****

De toepassingen kunnen de verwerking van chemische stoffen in de toeleveringsketen automatiseren met betaalbare robotoplossingen van Hyster®. De 'Driven by Balyo'-technologie combineert betrouwbare Hyster®-heftrucks, zoals trekkers, meelooptrucks en lage orderverzameltrucks, met gerobotiseerde besturingssystemen om de nauwkeurigheid te verbeteren, de efficiëntie te verhogen en de schade te beperken. Hierdoor blijven drukke productielijnen soepel draaien en worden tegelijkertijd de kosten verlaagd.

Dit helpt bedrijven ook om concurrentievoordeel te realiseren bij productiewerkzaamheden die 24 uur per dag, 7 dagen per week draaien.

5. Schommelende olieprijzen
De logistiek is van grondstoffen is van nature onvoorspelbaar, waarbij olieprijzen een moeilijk te beheersen variabele zijn in een veranderende wereld.  Om dit te pareren is zekerheid in intern transport van groot belang voor onze klanten in de chemische sector.

Industriële chemische toepassingen kunnen echter blijven vertrouwen op hun Hyster®-heftrucks, die een consistente kosten- en operationele efficiëntie bieden.  Bovendien kan het wereldwijde netwerk van lokale Hyster®-dealers, als variabelen en operationele behoeften veranderen, verhuurcontracten voor de korte termijn aanbieden zodat de vloot zo snel als nodig kan worden aangepast.  En omdat het budget altijd hoog op de agenda staat, kan dit organisaties ook helpen om hun kapitaaluitgaven beter te beheren.

Hoewel externe factoren uitdagingen en onzekerheid zullen blijven veroorzaken in de chemische sector, levert Hyster® betrouwbare oplossingen met veiligheid als middelpunt om optimaal te voldoen aan de specifieke toepassingsbehoeften in elke fase van de toeleveringsketen.