Bouwstenenfabrikant in Opmars Met Hyster®-heftrucks

Hyster H8-16XM-6 Range 2Vrachtwagens die in minder dan 5 minuten worden volgeladen met bouwstenen, tevreden heftruckchauffeurs, uitzonderlijke betrouwbaarheid en lage cost of ownership: dit zijn slechts enkele van de manieren waarop een steengroeve in het zuidwesten van Engeland heeft geprofiteerd sinds de nieuwe Hyster®-heftruck er zijn intrede heeft gedaan.

"We distribueren meer dan 100.000 betonblokken per week vanaf onze site in Ashburton", zegt Richard Webb, Operations Manager voor Glendinning in het zuidwesten van Engeland. "Elk blok wordt door slechts twee belangrijke heftrucks behandeld, daarom is betrouwbaarheid cruciaal."

Glendinning, opgericht in 1958, levert aan de bouwindustrie, landbouwindustrie, binnenlandse en lokale autoriteiten en is de grootste onafhankelijke leverancier van steengroeve- en betonproducten aan zowel de handel als rechtstreeks aan eindgebruikers in Devon en Cornwall.

Het bedrijf kocht onlangs een nieuwe Hyster® H8XM6 die speciaal is uitgerust met een dubbele blokklem om blokken van de productielijn te halen, naar de bouwplaats te transporteren en deze tot vijf hoog te stapelen. De vestiging in Ashburton, Devon, is het belangrijkste knooppunt van Glendinning en de primaire steengroeve.

"We hebben een semi-automatische productiefaciliteit met pakketten van hoofdzakelijk betonblokken van 100 mm die het gebouw op een transportband verlaten", zegt Richard, die verantwoordelijk is voor vier locaties, waaronder één in Exeter en één in Plymouth.  "We hebben twee heftrucks die altijd beschikbaar moeten zijn om de productie bij te benen en elke dag 20-25 voertuigen te laden."

Glendinning meldt dat het vrachtwagens volledig kan laden in minder dan 5 minuten met behulp van de heftruck met het voorzetapparaat voor het hanteren van dubbele blokken, wat voor uitzonderlijke transportdoorlooptijden zorgt.  Het bedrijf is trots op zijn kwaliteit van de dienstverlening en snelle, efficiënte reactie op klanten in de bouwindustrie, en Hyster®-heftrucks helpen dit te ondersteunen. In een jaar tijd kan Glendinning tot 7,5 miljoen bouwstenen produceren en distribueren naar klanten.

Heftruckchauffeurs bij Glendinning werken lange diensten die tot 11 uur per dag kunnen duren. Daarom zag het bedrijf in dat de heftruckchauffeurs over een optimale werkomgeving moeten beschikken om een maximale productiviteit te garanderen in de snel veranderende activiteiten.

"We hebben ervoor gezorgd dat we onze chauffeurs bij de aankoopbeslissing hebben betrokken, daarom hebben ze een groot aantal heftrucks uitgeprobeerd", zegt hij. Verder legt hij uit dat de chauffeurs "de meeste merken al na een paar minuten afwezen".  "Een belangrijke factor was de hydraulische bediening. Met de vingertopbediening voor nauwkeurige en moeiteloze bediening van het voorzetapparaat en de lading, is dit voor chauffeurs met de Hyster®-heftruck uiterst gemakkelijk.”

"We horen voortdurend van onze chauffeurs dat de H8XM6 aangenaam is om mee te rijden en dat hij de hele dienst lang stil en comfortabel is", vervolgt Richard. Hij voegt eraan toe dat de cabine, ongeacht het weer, een beschermde omgeving is voor de chauffeurs die bijdraagt aan een maximale productiviteit.

Zicht was ook een belangrijke overweging, niet alleen van de lading door de mast en over het voorzetapparaat voor dubbele blokken, maar ook rondom. Om het bewustzijn van de chauffeurs op de drukke bouwplaatsen te verhogen, hebben de volledig opgeleide chauffeurs ook de mogelijkheid om de schermen van de achteruitkijkcamera's te gebruiken. Dit draagt bij tot extra zichtbaarheid van voetgangers, bewegende voertuigen en infrastructuur en helpt om de schade aan producten, gebouwen en andere voertuigen tot een minimum te beperken.

Het robuuste frame van de Hyster® H8XM6 geeft 'rotsvaste' stabiliteit en duurzaamheid op lange termijn bij het vijf hoog stapelen van de twee blokpakketten. De Stage IV-conforme Cummins-motoren produceren een lagere emissie en bieden een uitstekend brandstofverbruik, waardoor de levensduurkosten aanzienlijk worden verlaagd. Ze beschikken ook over functies om de prestaties verder te verbeteren, zoals cooling on demand, lastafhankelijke hydraulische systemen (power on demand), RPM-beheer en een wisselend stationair motortoerental om het totale brandstofverbruik in de zwaarste toepassingen verder te verminderen.

"Het is een ontzettend goede truck, die zich keer op keer heeft bewezen tijdens onze zware werkzaamheden.  De trucks zijn een groot deel van de tijd beschikbaar, dus we kunnen er echt op rekenen", zegt Richard. "Bovendien weten we precies hoe sterk de Hyster®-trucks zijn, omdat we nog steeds een Hyster® H8.0FT uit 2003 hebben die als reservetruck en tijdens piekperiodes wordt gebruikt.  Na 15 jaar werkt hij nog steeds perfect!"

Glendinning onderhoudt haar eigen wagenpark met extra technische ondersteuning, ondersteuning bij trainingen en onderdelenondersteuning van de lokale Hyster®-dealer Briggs Equipment.  Technici profiteren van een gemakkelijke toegang voor onderhoud en de levensduurkosten worden geminimaliseerd dankzij functies zoals de lage olietemperatuur (maximaal 88 graden C), wat het risico op broze onderdelen zoals slangen en afdichtingen vermindert.