De Vorkheftruck Met Een Frisse Blik Op Stof in De Bouwketen

block-handling-250Stoffige, vuile werkomstandigheden zijn alom vertegenwoordigd in de toeleveringsketen van bouwmaterialen en kunnen grote problemen veroorzaken bij het gebruik van vorkheftrucks. Hyster Europe heeft een frisse benadering van deze uitdagingen met de bijgewerkte 8-16 ton heftruckreeks.

"Of er nu stenen, blokken, aggregaten, betonnen prefab of andere bouwmaterialen worden verwerkt, u zult te maken krijgen met zware omstandigheden buiten waar hoge niveaus van stof en vuil de norm zijn", legt Botros Hanna, Industry Manager voor Hyster Europe uit.  "Dit kan van invloed zijn op het comfortniveau van de chauffeur en de uptime voor heftrucks die bouwmaterialen hanteren, tenzij ze op de juiste manier worden beschermd."

Hierdoor kunnen filters op de heftruck snel verstopt raken met vuil, wat leidt tot koelproblemen. Het vereiste extra onderhoud en de daarmee samenhangende downtime verhogen niet alleen de totale cost of ownership, maar hebben ook invloed op de efficiëntie van de werkzaamheden.

Om dit te ondervangen, is de Hyster® 8-16XM-reeks zware vorkheftrucks verkrijgbaar met on-demand koelventilatoren met automatische reiniging voor minder stof veroorzaakt door de ventilator. De heftrucks met een capaciteit van 8-16 ton hebben ook een hoog gemonteerd luchtinlaatsysteem, een krachtige voorreiniger en speciale ontluchters om extra bescherming te bieden tegen de zware, stoffige en vuile omstandigheden.

Om schade en slijtage aan de onderdelen van de heftruck te voorkomen, beschikken de Hyster®-heftrucks ook over een automatisch smeersysteem, waardoor stof en vuil van kritieke slijtagepunten worden verwijderd. Daarnaast zijn er ontluchtingskappen en een carterpan ontworpen om te voorkomen dat er vuil en puin binnendringen van onder de heftruck bij het hanteren van zware bouwmaterialen.

"Door de gevolgen van stof en vuil op de Hyster®-vorkheftruckcomponenten te voorkomen, ontstaan er minder storingen en verminderen de onderhoudskosten. We hebben zelfs gezien dat sommige vergelijkbare toepassingen een verlaging van 30 % van hun totale bedrijfskosten voor de vloot en verbeteringen in efficiëntie hebben ervaren", zegt Botros.

De chauffeurs spelen ook een belangrijke rol in het verbeteren van de algehele operationele efficiëntie, dus het bieden van een comfortabele werkomgeving die hen beschermt tegen zware omstandigheden is essentieel.

"Veel stof zou reden tot bezorgdheid van de werkgever moeten zijn met betrekking tot het comfort van de chauffeur", legt Botros Hanna, Industry Manager voor Hyster Europe uit. "Bedrijven kunnen zelfs boetes krijgen als er grote hoeveelheden stof in de cabine terechtkomen, omdat dit een risico vormt voor de chauffeur."

Om de omgeving van de chauffeur te verbeteren, kan een dichte drukcabine worden toegevoegd aan het Hyster® H8-16XM-assortiment heftrucks. Deze comfortabele cabine is afgesloten met een apart luchtfiltersysteem om stof in de cabine te verminderen en kan ook airconditioning bevatten voor werkzaamheden bij hoge temperaturen. De stoel van vinyl helpt ook om ophoping van stof in de cabine te voorkomen in vergelijking met een stoel van textiel.

De Hyster® H8-16XM-serie is onlangs ook bijgewerkt met een nieuwe mast en vorkenbord waardoor chauffeurs door en over het vorkenbord kunnen kijken voor ideaal zicht op de vorken, lading en eventuele hulpstukken.  Met extra kracht van de innovatieve nieuwe mast en een robuust frame, profiteren de chauffeurs ook van meer stabiliteit in hun werkomgeving.

"Dankzij de oplossingen om stof en vuil aan te pakken en de chauffeur comfortabel te laten werken, zijn Hyster®-heftrucks geschikt voor werkzaamheden in de hele toeleveringsketen van de bouw", legt Botros uit.  "Om echter maximale efficiëntie en uptime te bereiken en lage cost of ownership te hebben, werken we nauw samen met onze klanten om allround-oplossingen te bieden die voldoen aan de verschillende eisen van elke specifieke toepassing."

Ga voor meer informatie over de volledige reeks robuuste Hyster®-heftrucks, hulpstukken en allround-oplossingen voor materials handling in de bouw naar www.hyster.eu