Door Brandstofcellen Aangedreven Hyster®-containertruck Voor Haven Van L.a. Ondersteund Door Nieuwe Subsidie

to_europe_250Voorafgaand aan het Greenport Congress van 16-19 oktober, heeft Hyster Company de ontvangst van een subsidie van California Climate Investments (CCI) aangekondigd om de ontwikkeling te ondersteunen van een emissievrije containertruck die wordt aangedreven door een Nuvera®-brandstofcel.

De financiering, toegekend door de California Air Resources Board (CARB), onderdeel van CCI, het cap-and-trade programma van de staat van Californië ter bestrijding van klimaatverandering, heeft tot doel Hyster en haar partners te helpen bij de ontwikkeling van een emissievrije containertruck voor een eindgebruiker in de haven van Los Angeles.

De Hyster® elektrische containerhandler voor volle containers die in ontwikkeling gaat, zal worden aangedreven door een Nuvera®-brandstofcel gecombineerd met een lithium-ion batterij.  Dit volgt op het nieuws in 2017 dat een Hyster® H1150HD-CH-containertruck met volledig elektrische motoren en een grote lithium-ion batterij de testfase is ingegaan.

“De juiste vermogensoptie voor een truck hangt altijd af van de specifieke activiteit”, zegt Lyndle McCurley, Vice President van Big Truck Sales Americas voor Hyster. “Terwijl de grote lithium-ion batterij naar verwachting geschikt zal zijn voor activiteiten met een middelzware werkcyclus waarbij tussentijds opladen mogelijk is, verwachten we dat de truck die wordt aangedreven door een batterij die wordt opgeladen door een ingebouwde brandstofcel, beter zal voldoen aan de uitdagingen van deze specifieke eindgebruiker in de haven van L.A."

The Hyster® emissievrije containertruck met een brandstofcel en lithium-ion batterij heeft het potentieel om toepassingen met een hoger stroomverbruik en een zware werkcyclus effectief te ondersteunen, aangezien de truck naar verwachting een hele dag kan werken voordat waterstof moet worden bijgetankt.  Omdat de truck ook langer kan doorwerken voordat de batterij moet worden opgeladen, is hij ook geschikt voor activiteiten met onregelmatige pauzes, waarbij het mogelijk niet praktisch is om het opladen van de batterij gedurende de dag te plannen.

Hyster wil de door brandstofcellen en batterijen aangedreven containertruck voorzien met verschillende oplaadmogelijkheden.  Het model dat in ontwikkeling is, zal naar verwachting gebruikmaken van volledig geïntegreerde draadloze snelle oplaadmogelijkheden.

"Waterstof en elektriciteit uit het elektriciteitsnet bieden aanvullende energieoplossingen voor havens", zegt McCurley. "Wanneer de vereisten voor de aandrijving van een vloot elektrische Big Trucks de vermogenscapaciteiten van het net waarschijnlijk zullen overtreffen, kan waterstof havens van gemakkelijk beschikbare energie voorzien zonder dat een elektrische oplaadinfrastructuur met een hoge capaciteit vereist is."

"Overdag een groot aantal trucks elektrisch opladen maakt de totale werkplanning in de terminal ook ingewikkelder, wat door het gebruik van waterstof kan worden vermeden", vervolgt hij. Hij legt uit dat Hyster met waterstofbrandstofceltechnologie verwacht dat de Big Truck in ontwikkeling emissievrije 'schone' energie zal bieden, evenals lage cost of ownership en prestaties die vergelijkbaar zijn met zijn dieselequivalent.

De nieuwe truck met brandstofcelaandrijving zal naar verwachting ook profiteren van de gepatenteerde energieherwinningssystemen van Hyster® die eerder in 2018 op het TOC Europe-evenement in Rotterdam, Nederland, werden onthuld. Door energie te herwinnen bij het remmen en laten zakken van ladingen en die op te slaan, wordt verwacht dat de rijcyclus van de Hyster® elektrische containerhandlers langer zal worden, wat tot een langere bedrijfstijd leidt voordat de batterij weer moet worden opgeladen. De innovatieve systemen streven naar een toename van de bedrijfsduur en winstgevendheid voor haventoepassingen en tegelijkertijd een verlaging van de energiekosten voor het opladen.
Vertegenwoordigers van Hyster zullen het laatste nieuws over de ontwikkelingen rond emissievrije elektrische Big Trucks bespreken op het Greenport Congress in Valencia van 16 tot 19 oktober 2018.  Op donderdag 18 oktober om 15.10 uur presenteert Willem Nieuwland, projectleider voor Hyster Europe, tijdens de sessie “Alternative energy sources for mobile plant equipment” als onderdeel van de focus van het evenement op groene technologische onderzoek en ontwikkeling.

Hyster krijgt ook een beursstand op het evenement waar bezoekers meer te weten kunnen komen over de oplossingen van Hyster ® voor transport van het schip tot in de opslag in 'groene' haven- en terminaltoepassingen.

Voor meer informatie en om op de hoogte te blijven van de laatste ontwikkelingen op het gebied van emissievrij transport kunt u terecht op www.hyster.com .

Om u in te schrijven voor het Greenport Congress kunt u terecht op http://www.greenport.com/congress .