Geen Verhuizingen – Verbeter Met Ruimtebesparende Heftrucks, Zegt Hyster Europe

250-improveOm de kosten met verhuizingen te voorkomen helpt Hyster Europe bedrijven om te groeien binnen hun bestaande infrastructuur dankzij ruimtebesparende heftrucks.

"Verhuizingen zijn duur en onderbreken bedrijfsactiviteiten. Het is dus logisch om de mogelijkheden om beter gebruik te maken van bestaande ruimte te verkennen", zegt Matthew Allen, Solutions Manager, vorkheftrucks en big trucks, EMEA, voor Hyster Europe. "Vaak is de grootte van gebruikte heftrucks cruciaal voor extra opslagruimte om de bedrijfsgroei te ondersteunen."

Om bedrijven te helpen om hun bestaande magazijnruimte te maximaliseren heeft Hyster Europe een uniek aanbod van IC powered Spacesaver-heftrucks ontwikkeld met een hefcapaciteit tot 7 ton en een kleinere voetafdruk.

"We hebben enkele van de smalste en kortste heftrucks op de markt ontwikkeld", zegt hij. "Zo heeft de Hyster® S2.5FT een hefcapaciteit van 2,5 ton en een voetafdruk equivalent aan een heftruck van 1,8 ton."

De smalste heftruck van de serie Hyster® Spacesaver is de S2.0FT die in kleine magazijngangen van 3,54 m kunnen werken en een ideale oplossing zijn voor drukke productie-activiteiten. Het ontwerp heeft ondanks de kleinere voetafdruk een geïntegreerd vorkenbord met een hogere restcapaciteit.

Met een combinatie van vermogen, wendbaarheid en prestaties omvat het gamma de series Hyster® S2.0-3.5FT en S4.0-5.5FT die zich bijzonder goed lenen voor activiteiten in productiemagazijnen met beperkte ruimte. Deze trucks zijn klein maar krachtig, ideaal voor de verplaatsing van levensmiddelen en dranken, elektronische producten en andere eindproducten.

Ruimte besparen in de bouwtoevoerketen

Voor grotere lasten in kleine ruimtes, zoals omgevingen in de bouwtoevoerketen, heeft Hyster  de S5.5FTS heftruck ontwikkeld voor materials handling tot 5,5 ton. Met een compacte wielbasis van 1,43 m en een lastzwaartepunt van 600 mm is de heftruck qua grootte vergelijkbaar met een standaardheftruck met een hefcapaciteit van 2,5 ton. Dit maakt de heftruck ideaal voor toepassingen zoals terreinen voor de opslag van bouwmaterialen waar bredere heftrucks lastig kunnen werken.

"Er kunnen verschillende hulpstukken worden toegevoegd voor de handeling van een bredere waaier van lasten, zoals zakken, bakstenen, blokken, platen of spoelen", zegt hij. "Zo gebruikt een Hyster® klant bijvoorbeeld een speciaal boomhulpstuk op een S7.0FT Spacesaver-vorkheftruck voor de gelijktijdige materials handling van zes 600 kg-zakken met bulkmaterialen.  Dit beperkt hun omslagtijden tot een minimum, zelfs wanneer er in een druk magazijn met beperkte ruimte wordt gewerkt."

Schade beperken

Het voorkomen van schade is vitaal voor de meeste bedrijfsactiviteiten, vooral in de papiertoevoerketen waar schade hoge kosten kan veroorzaken.  Zo draagt de serie S6.0-7.0FT heftrucks in de opslag van papierrollen bijvoorbeeld bij tot schadebeperking. Gebruikers genieten van een heftruck met hoge hefcapaciteit, een compact frame en een kortere wielbasis die optimale wendbaarheid in de omgeving van opgeslagen papierrollen biedt. De S7.0FT heeft bijvoorbeeld een totale lengte van slechts 4130 mm, vergelijkbaar met die van de meeste heftrucks van 4 ton, maar biedt een hefcapaciteit van 7 ton voor de handling van grote papierrollen. Trucks van andere merken met deze hefcapaciteit zijn meestal veel groter.

Het robuuste, compacte chassisontwerp en sterke mastontwerp optimaliseert de capaciteit van hoge heffingen. Deze heftrucks zijn vooral handig wanneer er nood is aan een voorzetapparaat zoals de klemmen die bij de handling van papierrollen worden gebruikt.

Klanten uit de papierindustrie kunnen verdere schade voorkomen door gebruik te maken van optionele add-ons met de Hyster® Spacesaver-heftrucks.  Zo is er bijvoorbeeld een cameraoplossing waarmee de bestuurder nauwkeurig de rollen kan neerzetten omdat ze in de cabine de onderkant van de rol kunnen zien.

"Dankzij de verschillende cameraopties, telematicaoplossingen en voorwerpdetectiesystemen kunnen klanten technologie kiezen die schade in toepassingen kan voorkomen", zegt Matthew.

De Spacesavers van de Hyster® Fortens™-familie bieden een optimale bestuurdersomgeving, lage levensduurkosten, beproefde betrouwbaarheid en uitstekende wendbaarheid. Ze zijn sterk en betrouwbaar voor een brede waaier van industriële toepassingen.

Zijn kleinere trucks de oplossing?

Het is mogelijk om de werking van Spacesaver-trucks te simuleren om te garanderen dat het magazijn materiaalpieken op onverwachte tijden en bedrijfsgroei aankan. De Hyster®-magazijnsimulator toont hoe het magazijn daadwerkelijk zou werken en houdt rekening met de willekeurige aard van gebeurtenissen. Het werkt met waarschijnlijkheden en geeft een aantal resultaten die een goede simulatie van veranderingen in de dagelijkse activiteiten bieden.

Ga voor meer informatie en ruimtebesparende ideeën naar www.hyster.eu .