Hyster Optimaliseert Transport Van Containers Voor Reparatie

250-yard-handlingOm het inspectieproces van een lege transportcontainer sneller te laten verlopen, heeft Hyster Europe een optie voor een spreader support device geïntroduceerd voor zijn empty-containertrucks.

Het bedrijf biedt ook een heftruck met een voorzetapparaat dat een container van 40 voet gemakkelijk naar een werkplaats met smalle deuren kan verplaatsen en deze vervolgens kan draaien.

"Om hen te helpen competitief te blijven bij de inspectie, het onderhoud en reparatie-activiteiten van containers moet de visuele inspectie van lege containers zo efficiënt mogelijk zijn", zegt Chris van de Werdt, Product Strategy Manager EMEA Big Trucks bij Hyster Europe.

Hyster Europe heeft een spreader support device ontwikkeld voor zijn empty-containertrucks dat een fase in het inspectieproces helpt elimineren.

"Met het spreader support device hoeven containers niet meer worden neergezet voor inspectie, zodat de controleurs de containers snel en grondig kunnen controleren", zegt hij. "Het inspectieproces houdt in dat de container, inclusief diens onderzijde, wordt gecontroleerd op schade, wat betekent dat het proces risico's voor de gezondheid en veiligheid met zich meebrengt als de container niet op de juiste plaats wordt gehouden."

Door gebruik te maken van het Hyster®-spreader support device blijft de spreader die de container vasthoudt stevig vergrendeld op een hoogte van ongeveer 1,80 meter. Met een druk op de knop in de cabine activeert de chauffeur de ondersteuning (support device) dat de spreader vastzet met mechanische vergrendelingen aan beide zijden van de mast.

De mechanische vergrendelingen voorkomen dat de spreader en de container vallen. Bovendien kan de chauffeur vanaf het moment dat het spreader support device wordt uitgeschoven, niet meer met de truck rijden of deze verplaatsen totdat het apparaat na de inspectie wordt gedeactiveerd.

"Op een scherm kan de controleur zien dat de spreader vergrendeld is en de container stabiel is", zegt Chris.  "Of het nu gaat om een standaard container of de inspectie van een koelcontainer om levensmiddelen of geneesmiddelen te transporteren, dit apparaat helpt om de inspectietijd aanzienlijk te verkorten."

De oplossing is beschikbaar op modellen van de Hyster® H8XM-EC6 - H11XM-ECD9-reeks van empty-containertrucks voor de inspectie van zeecontainers van 20, 40 en 45 voet.

Containers via het korte uiteinde naar de werkplaats brengen

Hyster Europe heeft ook een oplossing ontwikkeld om containers aan het 'korte' uiteinde te heffen, zodat ze gemakkelijk en snel naar reparatiewerkplaatsen kunnen worden overgebracht. Een speciaal rotatorhulpstuk voor containers dat is gemonteerd op een Hyster®-heftruck voor zware toepassingen kan een droge container of koelcontainer overbrengen naar een binnenfaciliteit met deuren die net iets breder zijn dan de vooras van de truck.

In de werkplaats kunnen de containers aan de hand van het hulpstuk gemakkelijk in een rij worden geplaatst, zodat ze klaar staan om gerepareerd te worden.  Na reparatie kunnen de containers in willekeurige volgorde worden verwijderd, ongeacht hun positie in de rij.

"Wanneer ingenieurs het dak of de bodem van een container moeten repareren, moeten ze meestal boven of onder de container werken. Dit hulpstuk is echter in staat om de container te draaien zodat ingenieurs op deze plaatsen kunnen werken alsof het de veel toegankelijkere zijkant van de container is", zegt Chris. "Dit maakt reparaties en onderhoud gemakkelijker en efficiënter, waardoor de productiviteit stijgt en de algemene veiligheid wordt bevorderd."