Hyster®-robotheftrucks Voor De Toeleveringsketen Van De Auto-industrie

250 - Robotics Hyster supply chainNieuwe zelfrijdende heftruckoplossingen van Hyster Europe zorgen ervoor dat de toeleveringsketen van de auto-industrie "betaalbare automatisering" voor terugkerende handelingen kan invoeren. Intelligente Hyster®-heftrucks kunnen Industry 4.0; de vierde industriële revolutie, helpen ondersteunen met behulp van betrouwbare consistentie, met de flexibiliteit van handmatig gebruik om extra taken uit te voeren en de ongeplande handelingen te ondersteunen.

"Terugkerende heftrucktaken kunnen onnodig duur zijn", zegt Tracy Brooks, Group Solutions Group Manager voor Hyster Europe. "De auto-industrie heeft geautomatiseerde technologieën in haar fabrieken opgenomen om de drukke productielijnen goed te laten lopen en tegelijkertijd de kosten te laten dalen."

De Hyster 'Driven by Balyo'-technologie gebruikt betrouwbare Hyster®-heftrucks met de toevoeging van roboticasystemen om de nauwkeurigheid en de efficiëntie te helpen verbeteren en schade te verminderen.  De automatiseringshardware en -software is netjes aangesloten op de elektronische systemen van de heftruck, zodat ze ook handmatig kunnen worden gebruikt.

Camerasystemen, lasers, geonavigatie of een combinatie van verschillende systemen kunnen afhankelijk van de toepassing worden gebruikt.

"Bij terugkerende taken bestaat er een bepaald risico op menselijke fouten, waardoor schade of vertragingen vaker voor kunnen komen", aldus Tracy. "Het automatiseren van deze activiteiten kan helpen om deze kosten te verlagen en een goed rendement op de juiste toepassingen te bieden."

Hyster kan nu robottrekkers (LO7.0T) bieden om onderdelen en kits betrouwbaar en consistent te vervoeren naar de productielijnen. De sleeptractors volgen automatisch de vereiste route en stoppen vanzelf en op tijd bij de juiste afleverstations om kleine ladingen af te leveren en lege onderdeelbakken mee te nemen. Er zal vaak een menselijke interactie zijn met de robotheftruck.

Bijvoorbeeld, een persoon staat bij een station waar de zelfrijdende heftruck stopt om te lossen en stuurt vervolgens de heftruck naar het volgende station.

Hyster-meelooprobotheftrucks (S1.0C-1.5C) kunnen ook worden gebruikt om automatisch pallets en stellages over een lange afstand te vervoeren, samen met de Hyster laag niveau-orderverzamelaars met robotica (LO2.5) om goederen op te halen uit opslaggebieden dicht bij de assemblagelijn. Door automatisering op deze manier te gebruiken, kan de operatie nauwkeuriger en voorspelbaarder worden met minder mensen, en kan personeel worden ingezet voor taken die meer waarde toevoegen.

De eerste aanzet voor het in kaart brengen van de klantomgeving voor activiteiten met Hyster-robotheftrucks wordt in samenwerking met de klant gedaan, dit omvat taken en details zoals ophaal- en afleverlocaties. Snelheid is een fundamentele factor in de auto-industrie met strenge tijdproeven tot op de seconde nauwkeurig.

"Automatisering kan eenvoudig worden geïntegreerd in bestaande infrastructuur, zoals voetgangersgebieden", zegt Tracy. "Hyster-robotheftrucks zijn geprogrammeerd om met andere voertuigen en met mensen te communiceren. Bijvoorbeeld, stoppen en voorrang geven."

Naast de flexibiliteit van de bediening, kwaliteit en betrouwbaarheid van de robotheftruckoplossingen van Hyster®, profiteren gebruikers van de ondersteuning van een groot, wereldwijd distributienetwerk voor service en onderhoud, onderdelenlevering en technische ondersteuning.

Neem voor meer informatie contact op met uw plaatselijke Hyster®-dealer of ga naar www.hyster.eu.