Interlogistieke Mogelijkheden Van Hyster Europe Tijdens Logimat 2018

1 stuffing 250Tijdens de LogiMAT, die van 13 tot en met 15 maart in Stuttgart (Duitsland) plaatsvond, konden bezoekers de ‘360 degree’-oplossing voor intralogistieke werkzaamheden en industriespecifieke toepassingen bij de stand van Hyster Europe bekijken.

Voorproefje Hyster®-reachtruck

Hyster Europe liet voor het eerst de R1.4E-reachtruck zien. Hyster werkt momenteel aan de truckmodellen R1.0E, 1.2E, 1.4E R, die zijn bedoeld voor gebruik bij gemiddeld intensieve werkzaamheden, zoals in de retail.

Deze compacte reachtruck biedt een betere wendbaarheid in magazijnen met smalle gangpaden en hoge stellingen, en de truck heeft een kantelbare mast met geïntegreerde sideshift en een compact chassis.  Het is een uitbreiding van de bestaande serie R1.4-2.5-reachtrucks van Hyster® en deze truck biedt dezelfde robuustheid, zicht, rijeigenschappen en bedieningsgemak.

Deze truck heeft hetzelfde hoogwaardige chauffeurscompartiment als de huidige serie reachtrucks en de nieuwe modellen hebben daarnaast diverse ergonomische kenmerken om het comfort voor de chauffeur te verhogen. En er zijn een aantal optionele aanvullingen, zoals het Hyster Tracker-beheersysteem voor machineparken om het werk voor chauffeurs gemakkelijker te maken. Met de diverse batterijopties kan het vermogen voor de toepassing op de duur van de ploegendiensten en het hefvermogen worden afgestemd.

Nieuwste magazijnoplossingen

Bij de stand van Hyster Europe konden bezoekers twee van de nieuwste trucks bekijken die aan het uitgebreide aanbod van Hyster®-magazijnoplossingen worden toegevoegd.

Voor bedrijven die een stapelaar met een optimale wendbaarheid in kleine ruimtes zoeken, is de nieuwe, intelligent ontworpen S1.0E-1.2E-serie compacte stapelaars een optie.  Met hefvermogens tot 1,2 ton is deze compacte stapelaar van Hyster® ideaal voor alledaagse werkzaamheden in magazijnen, een truck waarmee u voor minder intensieve toepassingen absoluut waar voor uw geld krijgt.

Hyster Europe liet ook de nieuwe robuuste Hyster® RS1.6-stapelaar met zitplaats zien, voorzien van een innovatieve stoel met drie rijposities. Chauffeurs kunnen voor optimaal comfort kiezen om te staan, te leunen of op de stoel te zitten, afhankelijk van de werkzaamheden. Deze stapelaar is geschikt voor werkzaamheden met wisselende vraag en gecombineerde toepassingen, waaronder taken zoals blokstapelen en het verplaatsen van ladingen over korte en lange afstanden, ook in kleine ruimtes.

'360 degree'-vermogensopties

Hyster Europe liet ook nog een aantal nieuwe ontwikkelingen uit het volledige aanbod van innovatieve technologieën zien, waarmee toepassingen binnen de volledige toeleveringsketen kunnen worden ondersteund.  Zo werd tijdens LogiMAT 2018 de elektrische J1.6XN-truck getoond, met een geïntegreerde lithium-ion batterij van 48 V.

Lithium-ion batterijen (Li-Ion) worden steeds vaker gebruikt voor toepassingen met langere of meerdere ploegendiensten, omdat de voordelen van deze batterijen, zoals de korte oplaadtijd, tussentijds laden en de energie-efficiëntie, dan optimaal worden benut.  Naast diverse opties voor een zijdelingse batterijwissel voor elektrische vorkheftrucks tot 3,5 ton is dit opnieuw een manier om de vermogensopties voor Hyster®-trucks te beheren, samen met brandstofcellen en opties met interne-verbrandingsmotor.

Ideaal voor industrieën

Bij de stand van Hyster Europe waren ook mogelijkheden voor de ondersteuning van specifieke industrieën te zien, zoals het Hyster® ‘Cool Truck’-pakket.  Dit pakket is speciaal ontwikkeld voor veeleisende toepassingen met veel stof, onder meer bij werkzaamheden met papier, recycling, afval en hout; de Cool Truck-pakketten zijn nu beschikbaar op de Hyster® Fortens®-vorkheftrucks met interne-verbrandingsmotor vanaf 2,0 ton.

De H2.0FT Cool Truck was tijdens LogiMAT te zien in combinatie met het Hyster Tracker-telematicasysteem om te demonstreren hoe functies als dagelijkse controles en uitschakeling bij stationair chauffeurs kunnen ondersteunen.

Bij de stand vertelden experts van Hyster Europe ook meer over de laatste ontwikkelingen van de nieuwe '360 degree'-technologieën.  Zo introduceert Hyster bijvoorbeeld 'betaalbare automatisering' voor herhalende werkzaamheden met meelooptrucks, reachtrucks, smallegangpadentrucks (VNA's) en elektrische trekkers.  De nieuwe oplossingen voor zelfrijdende vorkheftrucks zijn vooral geschikt voor de auto-industrie.

Buiten het beursgebouw konden bezoekers een nieuwe lage cabine-optie op een Hyster® H8.0FT-vorkheftruck zien. De lage cabine en beschermkap zijn optioneel beschikbaar op een aantal Hyster®-vorkheftrucks en ze zijn ideaal voor het beladen van containers in havens en binnenvaartterminals.

Service, ondersteuning en simulatie

Het wereldwijde netwerk van plaatselijke Hyster®-distributiepartners beschikt over een enorme hoeveelheid kennis van producten en toepassingen, zodat de juiste oplossing voor toepassingen met dagelijkse uitdagingen kan worden gevonden.  De innovatieve Hyster®-magazijnsimulator helpt bijvoorbeeld om de juiste configuratie van vorkheftrucks voor toepassingen te kiezen, waarbij rekening wordt gehouden met diverse realistische scenario's.

Er was ook een andere simulatie te zien bij de stand van Hyster Europe, waar bezoekers een realistische 3D-vorkheftrucksimulator mochten gebruiken – op herhaling tijdens LogiMAT, omdat de simulator bijzonder populair was tijdens de beurs van 2017. De simulator is verder ontwikkeld omdat steeds meer bedrijven simulatie gebruiken als onderdeel van trainingsprogramma's.

Het sterke Hyster®-dealernetwerk zorgt er ook voor dat klanten kunnen profiteren van plaatselijke service en ondersteuning, die speciaal zijn afgestemd op specifieke operationele vereisten, snelle levering van reserveonderdelen en opties voor speciaal ontwikkelde oplossingen.

Ga voor meer informatie of om de dichtstbijzijnde Hyster®-dealer te vinden naar www.hyster.eu.