Laatste Nieuws Over Elektrische Containertruck Van Hyster® Onthuld Tijdens Toc Europe

to_europe_250De laatste updates over de elektrische container handler van Hyster® waaraan momenteel wordt gewerkt, worden tijdens de TOC Europe bekend gemaakt.

Tijdens het evenement in Rotterdam delen Jan-Willem van den Brand en Willem Nieuwland van Hyster Europe op donderdag 14 juni om 12:00 uur tijdens een TECH TOC-seminar de nieuwste informatie over deze truck, waarvoor de verwachtingen hoog zijn gespannen.
Hyster®-containertruck zonder CO2-emissies

In 2017 onthulde Hyster Europe dat het bedrijf aan een Hyster® beladen-containertruck van 48 ton werkte.  De eerste truck met elektromotoren en een lithium-ion batterij bevindt zich momenteel in de testfase. Het is een innovatieve truck die gebruik maakt van hoogspanning en die er naar verwachting voor gaat zorgen dat deze trucks in de toekomst dezelfde prestaties tijdens een volledige dienst bieden als een dieseltruck.

Tijdens de presentatie bespreken vertegenwoordigers van Hyster Europe de verschillende vermogens- en laadopties die deze elektrische Big Truck waarschijnlijk gaat bieden, waaronder lithium-ion batterijen in verschillende afmetingen en mogelijke toekomstige opties waarbij batterijen met brandstofceltechnologie worden gecombineerd.  Dankzij de verschillende opties kunnen de machines aan de verschillende behoeften van toepassingen in binnenlandse terminals en havens voldoen.

Er zijn diverse factoren waarmee bij de diverse toepassingen rekening moet worden gehouden zodat de juiste vermogensoptie wordt gekozen, zoals pauzes, werkcycli, stroomverbruik en de infrastructuur voor opladen.

"De uitdaging van het opladen van Big Trucks blijft, omdat er in korte tijd veel energie nodig is, maar met de juiste infrastructuur kan het laden tijdens de werkzaamheden op de juiste manier plaatsvinden,” vertelt Jan-Willem van den Brand, Director Big Truck Product Strategy & Solutions bij Hyster Europe. Hij legt verder uit dat de infrastructuur voor opladen een belangrijk punt van de presentatie tijdens de TOC Europe is.

“Er zijn veel toekomstige mogelijkheden voor het opladen van elektrische machines in terminals, zoals draadloze laadopties en het bijvullen van waterstofbrandstofcellen, maar ook daar zijn diverse uitdagingen,” zegt hij. “In de toekomst is er naar verwachting behoefte aan gestandaardiseerde oplaadmogelijkheden voor alle soorten elektrische voertuigen. Veel mensen zijn bang dat de kosten voor het installeren en onderhouden van een nieuwe infrastructuur voor opladen anders te hoog worden en dat mensen daarom niet voor deze oplossingen zullen kiezen.”

Nieuwe energieherwinningssystemen onthuld

Tijdens de seminar vertelt Hyster Europe ook meer over gepatenteerde energieherwinningssystemen die zijn ontwikkeld voor de elektrische containerhandler voor volle containers van Hyster®.  Naar verwachtingen zullen deze innovatieve systemen de aandrijfcyclus van de truck verlengen dankzij herwonnen energie, zodat de truck langer tussen laadcycli kan worden gebruikt.

“Energie herwinnen is een slimme manier om een maximale energie-efficiëntie te bereiken,” zegt van den Brand. “Onze nieuwe systemen herwinnen energie uit daalbelastingen en remmen, en slaan die op, en wij verwachten dat de beschikbaarheid van trucks en de winstgevendheid hierdoor toenemen, terwijl de energiekosten voor opladen dalen.”

Oplossingen voor binnenlandse terminals

Naast de presentatie kunnen bezoekers aan de TOC bij stand B22 met experts van Hyster Europe en van distributiepartners Heffiq en B-Close praten over de talloze oplossingen van Hyster® voor toepassingen in binnenlandse terminals.

Hyster® laat bijvoorbeeld de H11XM-ECD8 lege-containertruck zien; deze truck biedt een hogere efficiëntie omdat hij dubbele lege containers kan verwerken. De truck staat bij de ingang van het evenement en kan zelfs 40' reefers verwerken waarvan de koelunits aan dezelfde kant hangen waardoor een disbalans ontstaat.

Deze truck is ook uitgerust met het Hyster Tracker-telematicasysteem om te laten zien hoe binnenlandse terminals dankzij beheersystemen voor machineparken de efficiëntie kunnen verbeteren en de kosten kunnen beheersen.  Hyster Tracker helpt om de verantwoordelijkheid van de chauffeur te vergroten, om impactschade en uitvaltijd te verminderen en om beter om te gaan met te veel of te weinig gebruikte middelen.

Bezoekers aan de stand van Hyster Europe krijgen ook de kans om een 3D-vorkheftrucksimulator met 'virtual reality' uit te proberen, die nauwkeurig de sensatie van een vorkheftruck van 3 ton onder zware omstandigheden nabootst.  Voor een realistische ervaring heeft de simulator dezelfde stoel, pedalen, stuurwiel, CANbus en hydraulische bedieningen als de Hyster® Fortens®-vorkheftruck, in combinatie met de VR-headset.

Hyster® Rhine Tour gaat beginnen

Op de eerste dag van de TOC Europe begint ook de Hyster® Rhine Tour, waarbij een aantal machines van Hyster® samen met het aanbod van geselecteerde partners op een schip zijn te zien; het schip legt tijdens de tournee bij verschillende evenementen langs de Rijn aan. Tijdens evenementen in Rotterdam (12 juni), Lauterbourg (Frankrijk, 21 juni), Birsfelden (Zwitserland, 26 juni) en Wesel (Duitsland, 9 juli) worden er demonstraties gegeven om de mogelijkheden van de trucks van Hyster® voor specifieke uitdagingen van binnenlandse terminals te laten zien. Bij andere tussenstops kunnen klanten kennismaken met de producten op het schip, en met vertegenwoordigers van Hyster Europe en plaatselijke dealers praten over de beschikbare oplossingen voor hun toepassingen.

Naast machines voor intern transport van Hyster® zijn er ook diverse producten van belangrijke Hyster®-leveranciers en -partners op het schip te zien, zodat bezoekers de uitgebreide oplossingen voor havens en terminals kunnen ontdekken.

Neem voor meer informatie over de Hyster Rhine Tour of voor meer informatie over het uitgebreide aanbod oplossingen voor binnenlandse terminals van Hyster Europe contact op met een plaatselijke Hyster®-distributiepartner.

TOC Europe vindt plaats van 12 tot en met 14 juni in Ahoy Rotterdam.

Ga voor meer informatie of het reserveren van tickets naar www.tocevents-europe.com

Ga voor meer informatie over de oplossingen van Hyster® voor havens en terminals naar www.hyster.eu