Nieuwe Hyster®-Containertrucks Met Toplift

container-handler-250Hyster Europe heeft een nieuwe volle containertruck met toplift gelanceerd, die naar verwachting de productiviteit in drukke havens en terminals zal verhogen, in overeenstemming met de toenemende vraag.

"Een van de belangrijkste uitdagingen voor havens en terminals blijft het bereiken van efficiëntie in het licht van de groeiende vraag", verklaart Chris van de Werdt, Product Strategy Manager EMEA Big Trucks van Hyster Europe. "Dit kan worden behaald door de productiviteit te verhogen terwijl tegelijkertijd de operationele kosten worden verlaagd. De nieuwe Hyster® volle containertruck is ontworpen om dit te kunnen leveren."

Productiviteit en inzetbaarheid verhogen

De nieuwe Hyster® volle containertruck stapelt tot 6 hoog en versnelt het oppakken van containers op de eerste rij bij blokstapeling en bij het vervoeren van containers.

Dankzij een kleine voetafdruk en draaicirkel kan de nieuwe Hyster® H40-52XM-16CH-serie van volle containertrucks met toplift snel en eenvoudig worden gemanoeuvreerd om de activiteiten draaiende te houden. De eenvoudige bediening van de truck, alsook de uitstekende bedieningssnelheden en een gebruiksvriendelijk digitaal display in de cabine, dragen eveneens bij aan snellere verwerkingstijden.

Om de tankintervallen te verlengen en de stilstandtijd te verkorten, draagt de hoge brandstoftankcapaciteit van de nieuwste Hyster®-containertrucks ook bij aan verbeterde productiviteit. Voor hydraulische olie (met oliesteekproefneming) worden eveneens lange onderhoudsintervallen van 10.000 uur aangeboden (met oilsampling).

Zicht en chauffeurscomfort voor een hoge productiviteit

De chauffeur bevindt zich in een comfortabele werkomgeving met lage geluids- en trillingsniveaus.  Zicht speelt ook een belangrijke rol in havens en terminals. De nieuwe Hyster®-containertrucks met toplift hebben een brede, zware mast die stabiliteit en zicht naar voren biedt. De chauffeurscabine bevindt zich ook in een optimale positie op de achterzijde van de truck, waardoor deze een uitstekend zicht biedt op het werkgebied. Ruitenwissers met intervalstand, die standaard aanwezig zijn op de voor-, boven- en achterruiten, ondersteunen ook het zicht bij slecht weer. Een optionele achteruitrijcamera is ook beschikbaar om aan de specifieke behoeften van de klant te voldoen.

Betrouwbare apparatuur om haven- en terminalactiviteiten draaiende te houden

"Hyster heeft deze nieuwe truck ontworpen voor maximale betrouwbaarheid, zodat havens er altijd op kunnen rekenen", zegt Chris. "Het intelligente ontwerp werd wereldwijd in miljoenen uren en honderden trucks bewezen en is verder verbeterd om aan de vraag van klanten te voldoen en de werktijd te optimaliseren."

Opties om specifieke toepassingseisen verder te ondersteunen

De Hyster® H40-52XM-16CH-serie is verkrijgbaar met een gantry carriage of een dedicated carriage, beide zijn uitgerust met volledige CANbus-besturing en automatische twistlockvergrendeling.

De spreader is met vier hangers gemonteerd onder het heavy duty gantry carriage, en kan worden uitgerust met zowel een mechanical pile slope als een powered pile slope functie. De powered pile slope zorgt ervoor dat de spreader containers geplaatst op trailers of op oneffen ondergrond makkelijker kan oppakken. Het gantry carriage maakt ook een grote sideshift van 400 mm mogelijk.

De optie met een dedicated carriage is een uniek ontwerp van Hyster, waarvan bewezen is dat het de bedrijfskosten ten goede komt. De spreader is boven op een drager gemonteerd en door het lagere gewicht in vergelijking met het gantry carriage wordt de voorasbelasting met doorgaans 7 % verlaagd. Dit vermindert de bandenslijtage en schade aan het grondoppervlak en draagt bovendien bij aan lagere bedrijfskosten.

Waar nodig kan ook een mast voor het stapelen van 6 x 9'6" containers worden geleverd middels een hogere mast en brede aandrijfas.  De optie met de brede as is ook beschikbaar voor de mast voor 5-hoog stapelen. Optionele bescherming tegen verder dalen van de spreader als hij eenmaal op de container ligt, beschermt de hefcilinderstang tegen mogelijke schade door speling van de hefketting, om de lage bedrijfskosten verder te ondersteunen.

"Deze nieuwe serie van containertrucks met toplift profiteert van de ruime ervaring die Hyster heeft in het ontwerpen en bouwen van allround-oplossingen voor het laden en lossen van volle containers in havens en terminals", voegt Chris toe. "Deze nieuwste serie heeft een intelligent ontwerp en is uitgerust met opties om te voldoen aan specifieke toepassingsbehoeften om de productiviteit te verbeteren en tegelijkertijd de totale cost of ownership en de kosten per verplaatste container verder te verlagen."

Ga voor meer informatie over het uitgebreide aanbod van Hyster®-trucks om haven- en terminalactiviteiten te ondersteunen naar www.hyster.eu.