Nieuwe Hyster® Elektrotrekker Ondersteunt Productiviteit in De Automobielindustrie

100_Hyster_Rider_TractorEr zijn twee nieuwe modellen toegevoegd aan de serie Hyster®-trekkers om werkzaamheden in de automobielindustrie en de technische industrie te ondersteunen. Gebouwd om de productiviteit te verhogen, zijn de nieuwe Hyster®-elektrotrekkers ideaal voor alle toevoerwerkzaamheden.

De nieuwe Hyster®-elektrotrekkers T7.0HS3 met drie wielen en de T8.0HS4 met vier wielen zijn ontworpen om productieactiviteiten te ondersteunen bij het transport van materiaal van en naar productielijnen en zijn geschikt voor het trekken van respectievelijk 7000 kg of 8000 kg.

"De nieuwe Hyster®-elektrotrekkers bieden kracht, hoge prestaties en uitstekende manoeuvreerbaarheid", aldus Tracy Brooks, manager Industry Solutions Group voor Hyster Europe. "De automobielindustrie is zeer vraaggestuurd, dus betrouwbare en efficiënte intern transport-apparatuur is van vitaal belang om met optimale efficiëntie te werken om aan Just-In-Time-vereisten te voldoen."

Beide modellen bieden uitstekende manoeuvreerbaarheid dankzij het compacte ontwerp, anti-roll-back op hellingen en externe bedieningstoetsen om te helpen bij het aankoppelen van aanhangers. De trekkers beschikken ook over instelbare versnellingen en rijsnelheden die door een servicemonteur kunnen worden ingesteld met behulp van een console, om zo aan de verschillende behoeften van specifieke toepassingen te voldoen.

"Deze nieuwe elektrotrekkers bieden een aantal ergonomische functies die bijdragen aan uitstekende productiviteit tijdens lange en veeleisende diensten", voegt Tracy eraan toe. "Er is een enkele opstap, een comfortabele geveerde stoel en intuïtieve bediening van de trekker. Het model met vier wielen is ook voorzien van stuurbekrachtiging, een optie voor verwarmde cabine en  deuren."

De elektrotrekkers zijn zeer betrouwbaar, hebben een stabiel frame, AC-controlesysteem, automatisch toegepaste transmissieparkeerrem en hoogwaardige componenten voor langdurige betrouwbaarheid en duurzaamheid.  Het model met vier wielen is ook ontworpen om een goede stabiliteit te bieden op ruwe, ongelijke of oneven oppervlakken.

De geavanceerde bedieningsfuncties, zoals eenvoudige diagnose via een draagbare controller, dragen ook bij aan  lage bedrijfskosten. Beide modellen zijn ook klaar voor telematica, zodat het vlootbeheersysteem van Hyster Tracker kan worden gemonteerd om het operationele gebruik te bewaken.

Uitvaltijd voor routinematig of ongepland onderhoud wordt geminimaliseerd dankzij de eenvoudige servicetoegang en de onderhoudsarme AC-tractiemotor met ingebouwde thermische beveiliging.

Er zijn een aantal opties beschikbaar om de voertuigen aan te passen aan de specifieke behoeften van een toepassing, waaronder vier verschillende batterijformaten en opties voor batterijwissel, verschillende banden en oprolbare zijdeuren van PVC. Hyster® Tugger Train-systemen zijn ook beschikbaar en kunnen worden gebruikt met de volledige reeks trekkers, waardoor aanvoer in de productielijnen kan worden geoptimaliseerd.

"Dit is een intelligent ontworpen, robuuste en betrouwbare trekker, die geschikt is voor een aantal veeleisende toepassingen binnen de toeleveringsketen van auto's en daarbuiten," voegt Tracy toe.

De nieuwe trucks breiden de reeks Hyster®-trekkers uit en passen bij de bestaande LO5.0-7.0T-modellen. De LO5.0-7.0T-trekkers zijn populair in de automobielindustrie en kunnen ofwel worden bestuurd door een staande bestuurder of worden geautomatiseerd voor bepaalde repetitieve taken.

Ga voor meer informatie naar www.hyster.eu.