Oplossingen Die Verder Gaan Dan Alleen Trucks Op Succesvolle Hyster® Rhine Tour

250Rhine_TourDe Hyster® Rhine Tour, die Hyster®-machines en verwante oplossingen voor toepassingen in echte binnenlandse terminals langs de Rijn presenteerde, is afgelopen. De Rhine Tour verwelkomde honderden gasten tijdens vier evenementen in vier landen.

De Hyster® Rhine Tour illustreerde hoe divers de uitdagingen en mogelijkheden voor binnenlandse terminals kunnen zijn.  Naast het demonstreren van een breed scala aan innovatieve machines voor transport van het schip naar de opslag, richtten de evenementen zich op een verscheidenheid aan aangepaste opties, accessoires, hulpstukken en diensten, waaronder oplossingen van Hyster®-partners.

"Binnenlandse terminals zijn allemaal heel verschillend, dus het is van vitaal belang om niet alleen de juiste machines voor intern transport te kiezen, maar ook de meest geschikte opties naast de trucks ", zegt Mark Nailer, Industry Manager voor Hyster Europe.  "Veel van de verschillende opties die tijdens de evenementen werden getoond, kunnen worden toegepast op verschillende soorten trucks in veel verschillende industrieën om de efficiëntie te maximaliseren en de bedrijfskosten laag te houden."

Waarschuwingssystemen

Demonstraties tijdens de Hyster® Rhine Tour lieten zien hoe camera's, zoals die van partner Orlaco, het zicht op elk type truck kunnen helpen optimaliseren. Of ze nu worden gebruikt op een ReachStacker in een haven of een Reach Truck in een magazijn, camera's kunnen bewustzijn, efficiëntie en schadebeperking ondersteunen – wat op zijn beurt de kosten minimaliseert.

Een andere optie die werd gepresenteerd om het bewustzijn te vergroten, was het Radar Eye actieve detectiesysteem, dat bestuurders waarschuwt voor obstakels door middel van een alarm.

“Voetgangerswaarschuwingslampen kunnen de bestuurder ook helpen bij het nemen van bochten of het rijden in drukke omgevingen," legt Mark uit. "Plus, het snelheidsbegrenzingssysteem dat we hebben gepresenteerd kan chauffeurs en hun collega's helpen beschermen, met een optionele dakdetector om verschillende snelheden binnen en buiten te beheren.

Risicovermindering

Veel terminals zullen brandbare vrachten moeten verwerken, zoals chemicaliën, dranken en afval. Werkzaamheden waar dit soort ladingen verwerkt worden bevatten meestal "Zone 2"-gebieden met een potentieel explosieve atmosfeer, evenals nabijgelegen "veilige" gebieden, waar brandbare gassen en dampen nog steeds een ontstekingsrisico kunnen vormen.  Aanpassingen en oplossingen voor explosiebeveiliging, zoals die van Pyroban, een partner van Hyster®, zijn beschikbaar om het explosierisico in elke toepassing te helpen beheren.

Omdat de kans op voertuigbrand ook een belangrijke overweging is, werden tijdens de Hyster® Rhine Tour ook DAFO-brandblussystemen gepresenteerd die automatisch en snel brandende voertuigen blussen, waardoor zowel de gevolgen van een brand als de impact op investeringen worden beperkt.

Hulpstukken en accessoires

Voor toepassingen, zoals binnenlandse terminals, die mogelijk veel verschillende soorten ladingen moeten verwerken, is de juiste keuze van het hulpstuk essentieel voor de efficiëntie. De Rhine Tour liet zien hoe hulpstukken, waaronder de Meyer Double Pallet Handler en de Bolzoni Container Rotator, Hyster®-heftrucks helpen te voldoen aan uiteenlopende en veranderende behoeften.  Hyster®-ReachStackers profiteren ook van een functie voor snel loskoppelen, waardoor het eenvoudig is om te wisselen tussen het oppakken van containers of andere soorten ladingen.

“Tijdens de Rhine Tour wilden we graag een breed scala aan nieuwe oplossingen en innovaties presenteren, ook op andere gebieden dan machines voor intern transport", aldus Mark. "Daarom bevatten de evenementen complementaire apparatuur, zoals Houcon-oprijplaten voor het eenvoudig laden van containers, en de unieke Cakeboxx tweedelige transportcontainer met bodem en deksel."

Truckonderhoud

Vermindering van bandenslijtage is van essentieel belang voor het behoud van lage cost of ownership als er moet worden gereden over ruwe ondergrond tijdens het verwerken van containers en vracht, zoals in de bouwindustrie. Tijdens de Rhine Tour werden Continental-banden gezien op de ReachStackers en empty-containertrucks van Hyster. Op die manier werd een van de opties gedemonstreerd voor robuuste, in de fabriek gemonteerde banden die kan helpen bij het verminderen van het bandenonderhoud.

De Hyster-stemptel kan de bandenslijtage verder verminderen. Dit gepatenteerde ontwerp, dat op een Hyster-ReachStacker tijdens de Rhine Tour wordt getoond, verbetert de zijstabiliteit door 25 % van het laadgewicht op de vooras te plaatsen en plaatst minder gewicht op de achteras, wat op zijn beurt de levensduur van de banden verbetert.

"Het is net zo belangrijk om trucks van binnen met de juiste 'ingrediënten' uit te rusten als van buiten", zegt Mark. "Wij adviseren uitsluitend Shell-oliën en -smeermiddelen voor Hyster®-trucks en kondigden onlangs met genoegen aan dat Hyster® Big Trucks nu langere verversingsintervallen voor hydraulische olie hebben met Shell LubeAnalyst, waardoor de bedrijfsduur wordt verbeterd en de totale cost of ownership wordt verlaagd."

In elke industriële toepassing speelt het beheer van hydraulische oliën een belangrijke rol bij het verlagen van het brandstofverbruik en het ondersteunen van de betrouwbaarheid van de gebruikte hulpstukken.

Kosten- en efficiëntiebeheer

In een drukke binnenlandse terminal is het van groot belang dat ladingen efficiënt worden verwerkt en taken binnen openingsuren worden uitgevoerd.  Het Hyster Tracker-telematicasysteem is een manier waarop terminals en andere industriële activiteiten inzicht kunnen krijgen in de prestaties en het gebruik van trucks om ruimte, vlootgebruik en bedrijfsduur te optimaliseren en onderhoudsvereisten en -kosten te beheren.

Een andere belangrijke overweging voor het uitbreiden van toepassingen is de financiering van de juiste selectie van machines voor intern transport. Hyster Financial Services is actief in meer dan 30 landen, ondersteund door belangrijke financiële partners. Tijdens de Rhine Tour kregen bedrijven de gelegenheid om met partner DLL van Hyster Financial Services te praten over hun financieringsbehoeften en de voordeligste acquisitieroute voor de financiering van hun machines.

Bovendien zijn kosteneffectieve logistieke oplossingen en een keuze aan flexibele transportmethoden beide van groot belang voor het beheer van de supply chain-kosten.

"Tijdens de Rhine Tour hebben we uit de eerste hand de echte uitdagingen van het laden en lossen van een schip ervaren", zegt Mark. "Onze partner CEVA Logistics heeft ons echter kundig ondersteund bij het transport van onze grote machines via verschillende transportmiddelen naar verschillende landen."

Intelligent ontwerp en aanpassing

"Het maakt niet uit hoe groot de truck of de toepassing is, we denken altijd na over welke keuzes en opties het meest geschikt zijn om de specifieke operationele uitdagingen aan te gaan", zegt Mark. "Dus tijdens de Rhine Tour lieten we alles zien, van een S1.6IL-meeloopstapelaar – die kan worden uitgerust met een Thin Plate Pure Lead NexSys-batterij van onze partner Enersys – tot een Hyster® RS46 ReachStacker.”

Eén van de getoonde Hyster®-ReachStackers was voorzien van een optioneel soft landing- en soft touch-systeem dat intelligent is ontworpen om het risico van piekgeluiden in een binnenlandse terminal, die zich in een druk gebied kan bevinden, te minimaliseren.  Bezoekers zagen ook spreaderopties van ELME met verschillende functies voor verschillende toepassingen, zoals hefogen voor ReachStacker-spreaders, en een spreader met intermodale handlingpoten die de chauffeur in staat stellen om een complete aanhanger op te pakken.

"Een belangrijk onderdeel van de Hyster® Rhine Tour was het aantonen waarom samenwerking met deskundige oplossingsaanbieders en advies van ervaren Hyster®-dealers essentieel is,” zegt Mark. "Alleen met deze complete aanpak kunnen toepassingen in binnenlandse terminals of andere industrieën hun uiteenlopende uitdagingen aangaan, de operationele kosten onder controle houden en de efficiëntie verbeteren."

Ga naar www.hyster.eu of neem contact op met uw lokale Hyster®-distributiepartner voor meer informatie over het uitgebreide assortiment van Hyster®-machines voor havens, terminals en andere veeleisende toepassingen die tijdens de Rhine Tour werden getoond en andere oplossingen voor moeilijke handlinguitdagingen.