Stage V-motoren Voor Hyster® Fortens®-heftrucks

STAGE V ENGINES_250Hyster Europe heeft bekend gemaakt dat de Stage V-motoren in het vierde kwartaal van 2018 beschikbaar zullen zijn in de EU en andere gereguleerde markten voor verschillende heftruckseries, inclusief modellen van de populaire Fortens® IC-reeks.

“Als onderdeel van ons streven om klanten 360-graden-oplossingen te kunnen bieden, zijn de Hyster®-heftrucks al voorzien van een reeks krachtige opties en verschillende motoren om aan de verschillende specifieke behoeften te voldoen, zegt Matthew Allen, Solutions Manager – Counterbalance en Big Trucks van Hyster Europe.

"De nieuwste motorontwikkelingen zijn echter geweldig nieuws voor klanten omdat ze hiermee Hyster®-producten kunnen specificeren die zowel zuiniger zijn met brandstof als die hun reputatie als groen bedrijf versterken."

Vanaf januari 2019 hebben de emissievoorschriften voor Stage V invloed op zowel diesel- als LPG-motoren van 19-56 kW en meer dan 130 kW. Vanaf 2020 zullen ze ook gelden voor motoren van 56-130 kW. Als reactie op de nieuwe voorschriften zullen de motoren voor verschillende Hyster®-heftruckmodellen met een hefvermogen van 1,5 tot 3,5 ton vanaf begin 2019 voldoen aan de Stage V-normen

"Hoewel de motoren up-to-date worden gebracht, kunnen bedrijven nog steeds dezelfde betrouwbaarheid, prestaties en allround voordelen verwachten van hun Hyster®-heftrucks", aldus Matthew. "Zo zullen bedrijven met een Hyster®Fortens® met een capaciteit van 2 tot 3 ton blijven profiteren van lage cost of ownership, optimale uptime, opties om de chauffeursomgeving te verbeteren en verschillende oplossingen voor industriespecifieke behoeften, inclusief vlootmanagement."

Om aan de Stage V-eisen te voldoen, zal de diesel Fortens®Advance Plus met een Kubota 2.4L-motor beschikbaar zijn met een roetfilter (DPF) voor een hoog vermogen met een laag brandstofverbruik, een laag geluidsniveau en nog lagere emissie.

De LPG-versies van de Hyster® Fortens® en Hyster® XT-vorkliften met een hefcapaciteit van 1,5 tot 3,5 ton beschikken over een PSI- of Kubota-motor met upgrades van het besturingssysteem en een standaardkatalysator voor de uitlaatgassen.

"Om klanten te helpen zich voor te bereiden op de toekomst, verwachten we dat we in 2019 ook geselecteerde 4-9-ton heftrucks kunnen leveren die voldoen aan de Stage V-eisen", aldus Matthew. "Om echter de beste trucks voor een toepassing te selecteren, moeten klanten hun exacte vereisten altijd met hun plaatselijke dealer bespreken."

Ga voor meer informatie naar www.hyster.eu.