Juni 2022

Nieuwe Hyster® A Serie heftrucks zijn afgestemd op de uitdagingen van industrieën

Met de nieuwe schaalbare Hyster® A Serie heftrucks kunnen bedrijven een heftruck eenvoudig afstemmen op hun specifieke industrie en toepassing.

Juni 2022

Met A+ Logic kunnen de heftrucks worden geconfigureerd met verschillende functies die oplossingen bieden voor veelvoorkomende uitdagingen bij intern transport. Tegelijkertijd zorgen ze voor een lagere totale cost of ownership.

Robuuste oplossingen voor de verwerking van bouwmaterialen

"In de bouw worden heftrucks vaak buiten gebruikt in vuile of stoffige omgevingen met een slechte ondergrond", vertelt Robert O’Donoghue, VP Marketing and Solutions EMEA voor Hyster. "De Hyster A Serie heftrucks met A+ Logic bieden verschillende, aanpasbare functies die helpen om de trucks overal te optimaliseren, van betonfabrieken tot bedrijven die bakstenen en blokken verwerken."

Stof kan zorgen voor slijtage aan onderdelen en componenten. De Hyster A Serie is uitgerust met gesealde elektrische aansluitingen om dit te helpen voorkomen. Natte remmen, neigcilinderhoezen en spatlappen kunnen een aanvullende oplossing zijn voor bepaalde toepassingen. Een heavy-duty luchtinlaat kan ook bijdragen aan minder onderhoud.

Als vuil een probleem vormt, blaast de omkeerbare ventilator van het on-demand koelsysteem het vuil uit het motorcompartiment, zodat de radiateur en het motorcompartiment minder vaak schoongemaakt hoeven te worden.  Vuil op de vloer kan eenvoudig worden vermeden met een rooster onder de machine en een string cutter, zodat de bedrijfsduur geoptimaliseerd kan worden.

In gereguleerde EMEA-markten zit er twee jaar/4000 uur standaard garantie op de Hyster A Serie, wat wel zo geruststellend is voor zware toepassing.

Bewustzijn van de chauffeur optimaliseren bij de verwerking van metalen goederen

"Bij de verwerking van metalen goederen, werken heftrucks meestal binnen in productieruimtes en magazijnen", vertelt Robert. "In deze omgeving vormen geluid en andere afleidingen vaak risico's, zeker als de truck wordt gebruikt in de buurt van voetgangers."

Voor deze toepassingen kan een Hyster A Serie heftruck worden uitgerust met functies die het bewustzijn van de chauffeur stimuleren. Bijvoorbeeld blauwe en rode schijnwerpers, rode verlichtingsstrips en/of een zichtbaar alarm zijn opties om voetgangers te laten weten waar de truck zich bevindt en of deze in beweging is of wordt gebruikt.

De Hyster A Serie heftrucks biedt tevens een uitstekend zicht in alle richtingen, waardoor chauffeurs hun omgeving duidelijk en helder kunnen zien. Het nieuwe mastontwerp van de A Serie biedt zicht door de mast om het bewustzijn van de omgeving verder te stimuleren. Configuraties met een cabine kunnen ook worden voorzien van een zeer sterk glazen dak voor een onbelemmerd zicht naar boven. De truck kan ook worden uitgerust met spiegels en camera's voor specifieke doeleinden.

Het mastontwerp biedt uitstekend zicht op de vorkpunten tijdens het verwerken van ladingen. Ook de laserlijn voor de vorken verbetert het zicht en de productiviteit.

Bestuurderscomfort bij houtdistributiecentra

Bij houtopslag en houtdistributie wordt er vaak zowel binnen als buiten gewerkt. Bijvoorbeeld als een aanhanger die op het terrein geparkeerd staat wordt afgeladen en de lading naar binnen wordt gebracht, of als er ladingen van het ene naar het andere gebouw moeten worden verplaatst.

"Om het comfort voor chauffeurs te optimaliseren kunnen houtbedrijven ervoor kiezen om de truck uit te rusten met een geschikte cabine voor warme en koude klimaten. Een weerbestendige cabine biedt chauffeurs extra comfort en stimuleert de productiviteit als het buiten koud of nat is", legt Robert uit.

Modellen met een volledige cabine bevatten schermen aan de voorkant, bovenkant en achterkant evenals ruitenwissers, stalen zijdeuren, verwarming, airconditioning of ruitverwarming. Er kan ook voor zonwering worden gekozen met A+ Logic.

Als laatste, om bij te dragen aan de milieudoelen van verschillende toepassingen, dragen de nieuwe Hyster A Serie trucks ook bij aan lagere emissies, wat resulteert in lagere kosten.  De H2.0-3.5A dieseltrucks verbruiken tot 13% minder diesel dan modellen van onze belangrijkste concurrenten en de LPG-trucks verbruiken 9% minder brandstof.

Nieuwe Hyster A Serie: nu verkrijgbaar

De eerste modellen 'Distinctly Hyster, built for you' die verkrijgbaar zijn uit de A-serie zijn de H2.0-3.5A IC-heftrucks die ladingen tot 3,5 ton kunnen verwerken.

Bestel Hyster H2.0-3.5A heftrucks nu bij uw lokale Hyster-distrubutiepartner of ga naar www.hyster.com voor meer informatie.

Bekijk deze video en ontdek hoe de A-serie presteert tijdens een test voor extreme omstandigheden in Duitsland:  https://www.youtube.com/watch?v=P_1PdrcD92E

Wij kunnen u helpen om de juiste oplossing te vinden

Praat met onze industrie-experts

Contact met ons opnemen