Double Container Handling Met Hyster Trucks Helpt De Productiviteit in De Havens Te Verhogen

Met een empty-containertruck van Hyster kunnen havenwerkzaamheden profiteren van tijd- en kostenbesparingen door twee lege containers tegelijkertijd te verwerken. Deze double handling-capaciteit maakt het voor organisaties mogelijk om tegemoet te komen aan de groeiende vraag en daarbij efficiëntie en kosten te beheersen.

250 - HYSTER DOUBLE CONTAINER HANDLING SOLUTION HELPS BOOST PRODUCTIVITY AT PORTS - C"De hoeveelheid containers die wereldwijd wordt verscheept, blijft groeien en we zien een toenemend gebruik van speciale lege containerdepots", zegt Richard Root, EMEA Big Truck Director voor Hyster. "Op een dergelijke schaal kan double handling van lege containers efficiëntiewinsten genereren met een betekenisvolle impact op bedrijfsresultaten."

Zo kan double handling bijvoorbeeld helpen om de terminaldoorvoer te verbeteren en congestie van havens te beperken, zowel in de terminal als op wegen. Dit vermindert de wachttijden voor vrachtwagens en resulteert in kortere wachtrijen en geoptimaliseerde verkeersstromen.  Met een grotere snelheid en efficiëntie kan double handling van lege containers de doorvoer tot 30 % verhogen, waardoor de kosten per verplaatste container dalen en de winstgevendheid toeneemt.

Het gebruik van de Hyster® empty-containertrucks draagt ook bij aan een verlaagde cost of ownership. Door de rijafstanden te verkleinen, nemen het brandstofverbruik en de slijtage van de banden door werkzaamheden af, terwijl de hoeveelheid verplaatste containers wordt gemaximaliseerd.  De Hyster® H9-H11XM-ECD-truckserie heft ladingen tot 11 ton en stelt chauffeurs in staat om tot negen hoog te stapelen, een aanzienlijke capaciteitsverhoging. Dit optimaliseert de terreinruimte en is zowel kosten- als tijdsefficiënt.

Voor maximale productiviteit zonder afbreuk aan beveiliging worden de voor Hyster® empty-containertrucks beschikbare spreaders vergrendeld aan de tweede container. De truck heeft ook een intuïtief digitaal display zodat chauffeurs kunnen controleren of containers correct worden geplaatst en vastgezet. De nieuwe trucks geven de chauffeurs een sterk gevoel van stabiliteit, uitstekend zicht naar voren en comfort dankzij een ergonomische stoel en bedieningselementen.

Zelfs wanneer moeilijke weersomstandigheden, lokale regels of andere beperkingen het stapelen van containers tot negen hoog niet toelaten, kan hoger stapelen van vijf naar zes containers met een Hyster® empty-containertruck nog steeds resulteren in een capaciteitsstijging van 20 %.

Met een maximale hefcapaciteit van 11 ton kunnen twee reefers gelijktijdig met een Hyster® empty-containertruck worden gebruikt, zelfs wanneer containers een natte vloer hebben of de lading containers 'onevenwichtig' is door koelunits aan dezelfde kant.

"De juiste keuze van de truck hangt altijd af van de specifieke toepassing. Geen twee containerterminals zijn precies hetzelfde", zegt Richard. "Ons wereldwijde netwerk van lokale Hyster®-dealers heeft echter de expertise om te adviseren of double handling-werkzaamheden kan optimaliseren voor meer efficiëntie en winstgevendheid."

Zie double handling met een Hyster® empty-containertruck in actie:

Neem voor meer informatie over de voordelen contact op met een lokale Hyster®-distributiepartner of ga naar www.hyster.com.