Maart 2024

Hyster doneert de 500.000ste in het Verenigd Koninkrijk gemaakte heftruck aan plaatselijke liefdadigheidsinstelling

Maart 2024

De 500.000ste heftruck van de fabriek in Noord-Ierland waar Hyster®-heftrucks worden geproduceerd is gedoneerd aan een lokale vestiging van FareShare, de oudste liefdadigheidsinstelling voor voedseldistributie in het Verenigd Koninkrijk.

Vertegenwoordigers van FareShare Noord-Ierland bezochten de fabriek in Craigavon op 6 maart 2024 om de nieuwe truck – een elektrische Hyster J1.6XNT-heftruck met drie wielen – in ontvangst te nemen. Stewart Murdoch – Senior Vice President, Managing Director, EMEA en Darren Johnston, Craigavon Plant Manager bij Hyster Europe, overhandigden de truck, met een paneel met daarop de namen van alle medewerkers in de fabriek, aan Roisin Colohan, Operations Manager en vertegenwoordiger van FareShare. Het bijzondere evenement werd ook bijgewoond door burgemeester van Armagh, Banbridge en Craigavon, gemeenteraadslid Margaret Tinsley en Roger Wilson, Chief Executive van de gemeenteraad van Armagh, Banbridge en Craigavon.

Declan McKillop, Head of Operations van Homeless Connect, dat het FareShare-project in Noord-Ierland de afgelopen 13 jaar heeft geïmplementeerd, vertelt: "We zijn zeer blij dat FareShare in Noord-Ierland is gekozen om de half miljoenste heftruck in ontvangst te nemen. De Hyster-truck speelt een belangrijke rol in ons depot in Mallusk bij de herdistributie van hoogwaardig overgebleven levensmiddelen aan de 170 plaatselijke liefdadigheidsinstellingen, maatschappelijke groeperingen, scholen, hostels voor daklozen en voedselbanken die we wekelijks ondersteunen."

FareShare werkt samen met 8500 liefdadigheidsinstellingen in het Verenigd Koninkrijk. Samen distribueren zij jaarlijks 54.000 ton voedsel naar meer dan 1 miljoen mensen. Dit is het grootste netwerk voor voedselherdistributie in Noord-Ierland. De gedoneerde truck gaat worden gebruikt in een magazijn in Newtownabbey, waar items voor herdistributie worden opgeslagen. Dit zijn onder andere levensmiddelen en andere huishoudelijke artikelen die worden gebruikt door Homeless Connect. Homeless Connect vertegenwoordigt organisaties die werken met mensen die dakloos zijn. De nieuwe Hyster-heftruck wordt in het magazijn gebruikt ter ondersteuning van werkzaamheden zoals het Home Starter Pack Project, dat essentiële huishoudelijke artikelen verstrekt om mensen te helpen bij de overgang naar een vaste woonplek.

De truck wordt ondersteund door de Britse en Ierse Hyster-dealer Briggs Equipment, die gedurende de garantieperiode gratis training en onderhoud zal bieden.

"Teruggeven is ongelooflijk belangrijk voor ons hele team", zegt Darren Johnston, Plant Manager bij Craigavon. "Het ondersteunen van een belangrijk doel waar mensen in onze plaatselijke gemeenschap van profiteren leek de ideale manier om de mijlpaal te vieren van een half miljoen geproduceerde trucks op onze productielijnen."

"De door ons gedoneerde elektrische heftruck van Hyster is zeer betrouwbaar, efficiënt en gebruiksvriendelijk, waardoor FareShare en Homeless Connect apparatuur hebben waarop ze kunnen vertrouwen en ze het geweldige werk kunnen voortzetten", vervolgt hij.

Stewart Murdoch, Senior Vice President, Managing Director, EMEA bij Hyster, voegt hieraan toe: "We zijn al meer dan 40 jaar succesvol in Noord-Ierland, en we zijn er trots op dat we een sterke rol blijven spelen in de lokale gemeenschappen van Armagh City, Banbridge en Craigavon. En dat we deze mijlpaal van 500.000 heftrucks in onze fabriek in Craigavon hebben bereikt is gewoon geweldig. Het succes van onze organisatie op de lange termijn is te danken aan de passie, betrokkenheid en toewijding van onze fantastische medewerkers en ik wil hen allemaal bedanken voor de positieve bijdrage die ze leveren aan zowel ons bedrijf als aan de gemeenschap om ons heen. Het is een absoluut voorrecht voor mij dat we deze mijlpaal in de geschiedenis van ons bedrijf in Craigavon bereiken op een moment dat ik de leiding over heb.

De faciliteit in Craigavon, op ongeveer 30 km van Belfast, werd officieel geopend in 1981 en is uitgegroeid tot de grootste heftruckfabriek in het Verenigd Koninkrijk. Hier worden jaarlijks duizenden elektrische heftrucks en heftrucks op diesel en LPG geproduceerd voor Europa, het Midden-Oosten en Afrika. Het bedrijf heeft honderden mensen uit de directe omgeving in dienst en heeft de fabriek de afgelopen jaren uitgebreid met nieuwe innovaties op het gebied van automatisering en duurzaamheid.

Ga voor meer informatie naar www.hyster.com.

Meer informatie over de liefdadigheidsinstellingen vindt u op: